کد خبر: ۱۳۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
مشارکت شهرداری در مدارس با رویکرد ایجاد بستر مناسب جهت تربیت دانش آموزان متعهد، انقلابی و هویت شهروندی است.
شفا آنلاین:شهردار منطقه ۸ گفت: درک مبتلایان به اوتیسم باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

به گزارش شفا آنلاین، مهندس بهمن نوری با حضور در مدرسه استثنایی«بشارت» افزود: مشارکت شهرداری در مدارس با رویکرد ایجاد بستر مناسب جهت تربیت دانش آموزان متعهد، انقلابی و  هویت شهروندی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در شهر تهران وجود دارد که از این میان تنها ۲۰۰ نفر در مدارس اوتیسم تحصیل می کنند، افزود: امید است با کمک خیرین بتوانیم مشکل کمبود فضاهای آموزشی برای کودکان مبتلا به اوتیسم مرتفع سازیم.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به رویکرد اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اظهارداشت: مدارس پایگاه های تعلیم و تربیت در سطح محلات به شمار می روند.

وی با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش و شهرداری، تصریح کرد: مدیریت شهری و آموزش و پرورش در زمینه های فرهنگی و فرهنگ سازی می توانند به کمک یکدیگر بیایند.

نوری با بیان اینکه در این زمینه نیاز به همکاری بیش از پیش خانواده ها و هیئت امنای مدارس داریم، اظهار داشت: بنا داریم دانش آموزان را از حقوق شهروندی، اخلاق و آداب رفتار شهروندی آگاه و مطلع کنیم

در ادامه شهردار منطقه ۸، در بازدید از مدرسه دولتی و استثنایی«پیام نو» ویژه کودکان کم توان ذهنی، گفت: بیماری کم توان ذهنی نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیر طبیعی مشخص می شود. علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می کند و علت اصلی آن ناشناخته است.

وی افزود: این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد.

در این بازدید، شهردار منطقه ۸ از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مرکز آموزشی قرار گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: