کد خبر: ۱۳۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد:
عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد:لازم است سیاست های کلی نظام سلامت توسط یک دستگاه برنامه ریزی شود.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: متولی کلان سلامت باید یک دستگاه باشد تا بتواند سیاستگذاری های دقیق و درستی را انجام دهد و ضمنا پاسخگو باشد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سیامک مره صدق با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه تنها یک رای دارد، در حالی که تولیت نظام سلامت را عهده دار است افزود: متاسفانه این امر یک مشکل اساسی است. تنها یک بخش از سیاستگذاری سلامت زیر نظر وزارت بهداشت انجام می شود، درحالی که باید یک ارگان واحد، متولی سیاستگذاری کلان سیستم سلامت باشد.

وی تاکید کرد: لازم است سیاست های کلی نظام سلامت توسط یک دستگاه برنامه ریزی  شود.

مره صدق درباره اینکه آیا نباید تعداد آرای وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه بیشتر باشد تصریح کرد: اعتقاد دارم دستگاهی که مسئول سیاستگذاری سلامت است باید حرف نهایی را بزند.

وی یادآور شد: یکسری کارهایی باید حتما انجام شود تا اقتصاد سلامت، سر و سامان پیدا کند. در این راستا، تا کنون شورای عالی بیمه سلامت نتوانسته در حل مشکلات ساختاری نظام سلامت، کمک چندانی ارائه دهد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: نبود سیاست گذار واحد برای سیستم سلامت و بیمه سلامت، بسیاری از تصمیمات و برنامه های کلان نظام سلامت را معطل نگه داشته است.سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: