کد خبر: ۱۳۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
محققان مشغول ساخت نوعی چسب هوشمند پوستی هستند که با ارزیابی قطرات عرق ورزشکاران حین ورزش، می تواند سلامت آنها را کنترل کند.
شفا آنلاین:  محققان دانشگاه نورث‌وسترن چسبی هوشمند ابداع کرده‌اند که روی پوست ورزشکاران در حال ورزش قرار می‌گیرد و با ارزیابی اطلاعات گرفته‌شده و ارسال این اطلاعات به گوشی هوشمند کاربر، سلامت او را کنترل می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین: این گجت که مراحل آزمایش خود را پشت سر می‌گذارد، به خوبی سایر دستگاه‌های هوشمند کنترل سلامت توانسته موفق عمل کند. این چسب که به اندازه یک صفحه ساعت کوچک است، مانند یک آزمایشگاه کوچک عمل می‌کند که به پوست می‌چسبد. این چسب هوشمند را روی بدن دوچرخه‌سواران مسابقه آریزونا آزمایش کرده‌اند.

 عرق، دارای اجزای بیوشیمیایی است که اطلاعاتی را درباره سلامت فیزیولوژیکی بدن در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. این فناوری پوشیدنی پیش از آن که بدن ورزشکار آب خود را از دست دهد، علائم هشداردهنده زودهنگام ارسال می‌کند که فرد به جبران الکترولیت‌های از دست رفته بدن اقدام کند. در حقیقت با بررسی تغییرات ایجاد شده در رنگ چسب، می‌توان اطلاعاتی از سلامت بدن به دست آورد. این چسب در طول چند ساعت فعالیت تنها یک بار قابل استفاده است.سپید
منبع: Dailymail

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: