کد خبر: ۱۳۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 26
بدن انسان هوشمند است؛ باید در فصل گرما، گرما را حس کرده و تحمل کند و در فصل سرما نیز سرما را بچشد تا بدین طریق خود را با محیط تطبیق داده و مقاوم شود

شفا آنلاین>اجتماعی>عضو انجمن علمی طب سنتی گفت:در فصول سرد خون غلیظ شده و فضولات بدن به اندام تحتانی می‌رسد، در شب و موقع استراحت اگر گرما از پایین وارد بدن شود این غلظت خون از حال رسوبی خارج می‌شود و این فلسفه وجودی کرسی است.

به گزارش شفا آنلاین،نعمت الله مسعودی متخصص طب سنتی در خصوص رسم کرسی در زمان‌های گذشته گفت: در قدیم در فصول سرد سال از کرسی برای گرم شدن استفاده می‌کردند؛ کرسی در درمان بیماری‌ها بسیار مؤثر بود.

مسعودی افزود: بدن انسان هوشمند است؛ باید در فصل گرما، گرما را حس کرده و تحمل کند و در فصل سرما نیز سرما را بچشد تا بدین طریق خود را با محیط تطبیق داده و مقاوم شود، در غیر اینصورت بدن مقاوم نمی‌شود و این خود یکی از دلایل اصلی ابتلا به انواع بیماری‌ها است.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران ادامه داد: هم اکنون در زمستان در محیط کار،خانه و اتومبیل، هوا گرم است و در تابستان هم در تمام  مکان‌ها کولرها روشن است و بدن تحت فشار سرما و گرما قرار نمی‌گیرد که بخواهد خود را با شرایط محیط تطبیق دهد و به این ترتیب آنتی‌اکسیدانی نیز تولید نمی‌کند.

مسعودی اضافه کرد: بهتر است به جای گرم کردن و تغییر دادن محیط، بدن خودمان را به شرایط تطبیق دهیم تا مقاوم شود، حتی در احادیث نیز آمده است که بدنتان را مانند درختان بیابان در معرض سرما و گرما محیط قرار دهید زیرا این کار سبب مقاومت بدن می‌شود؛ در عین حال باید دانست این دستور نباید از حد اعتدال بگذرد.

عضو انجمن علمی طب سنتی اران گفت: بدن را با محیط آشنا کردن نوعی واکسیناسیون است.

وی در ادامه افزود:‌ رسم بسیار خوبی که در گذشته کشور ما وجود داشته، استفاده از کرسی در زمستان بوده است ؛ در فصول سرد خون غلیظ می‌شود و فضولات بدن به اندام تحتانی بدن می‌رسد. در شب و موقع استراحت اگر گرما از پایین وارد بدن شود این غلظت و تجمع فضولات در خون از حال رسوبی خارج می‌شود و این فلسفه وجودی کرسی در قدیم بوده است.

مسعودی افزود: هم اکنون ما در طب سنتی به بیماران، نوع کرسی را تجویز می‌کنیم و توصیه می‌شود که در زمستان به جای استفاده از  بخاری و شوفاژ که کل محیط خانه و کار را گرم می‌کند از کرسی استفاده شود.

وی افزود: لازم است در زمستان در منزل محیط کمی سردتر باشد تا اکسیژن در هوا بیشتر و خواب عمیق‌تر شود؛ اما بخاری و شوفاژ و گرم کردن کل خانه سبب می‌شود اکسیژن کمتری در محیط باشد و اختلال خواب به وجود آید.

این متخصص طب سنتی، نوعی کرسی را تجویز کرد که با لامپ التهابی یا نوعی شوفاژ که داخل آن روغن باشد ساخته می شود و مناسب آپارتمان‌ها است و گفت: این کرسی با لامپ التهابی یک چهارپایه کوچک (20 در 30) و یک لامپ که از وسط آن می‌گذرد و شب موقع خواب برپا می‌شود و صبح آن را جمع می‌کنند، ساخته می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: