کد خبر: ۱۳۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 26
استمداد کانون هموفیلی ایران از مقام معظم رهبری
کانون هموفیلی ایران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقام معظم رهبری نسبت به توقف طرح تحول سلامت به عنوان دستاورد بزرگ دولت و نظام درحوزه درمان و سلامت مردم ابراز نگرانی کرد.
شفاآنلاین>سلامت>کانون هموفیلی ایران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقام معظم رهبری نسبت به توقف طرح تحول سلامت به عنوان دستاورد بزرگ دولت و نظام درحوزه درمان و سلامت مردم اظهار نگرانی کرد.

به گزارش شفاآنلاین،متن این نامه بدین شرح  است:
 
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامی

با سلام و احترام و آرزوی سربلندی نظام جمهموری اسلامی ایران 

 همان گونه که استحضار دارید طرح تحول سلامت یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که در سایه رهبری داهیانه معظم له نقش اساسی و مهمی را در کاهش هزینه های سلامت از سبد هزینه های خانوارایرانی ایفا نموده است . این یارانه هدفمند در سایه درایت و دلسوزی وزیری توانا و خردمند در شرایطی دشوار آغاز و با در هم شکستن مقاومت های غیر اصولی مخالفان،  تحولی بزرگ را در جامعه با تامین امنیت مردم در حوزه بهداشت به ارمغان آورد. کانون هموفیلی ایران که قدیمی ترین سازمان مردم نهاد فعال کشوراست به سهم خود و هم سو با بیش از ۳۵۰ سازمان مردم نهاد سراسر کشور که طی نامه ای سرگشاده نسبت به عدم تداوم این طرح ملی ابراز نگرانی کرده اند، تقاضای تداوم اجرای طرح تحول سلامت و قانون تجمیع بیمه ها را دارد. مباحث و مطالبی که اخیرا در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح گردید و همچنین مواضع مقامات وزارت رفاه و مدیران سازمان های بیمه گر موجب نگرانی این موسسه خیریه حامی بیماران و همچنین بسیاری از سازمان های مردم نهاد کشورکه نزدیکترین تشکل های اجتماعی به مردم هستند، شده  است.


حمایت روز افزون سازمان مردم نهاد از تداوم اجرای طرح تحول سلامت  و نگرانی شدید آنها از توقف این طرح، نشانه رضایت مندی مردم از تحولات انجام گرفته در حوزه بهداشت و درمان کشور است. تاکنون بیش از ۳۵۰ سازمان مردم نهاد فعال در عرصه ملی و حوزه های استانی و شهرستانی همچنین تعدادی از شبکه های سازمان های مردم نهاد که محل مباحث تخصصی چند ده تشکل هستند، از تداوم اجرای طرح تحول سلامت حمایت نموده اند.

از آنجا که چندی پیش نگرانی معظم له مبنی بر عدم وجود منابع پایدار جهت ادامه طرح تحول توسط وزیر محترم بهداشت منتشر گردید و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در پاسخ به نگرانی های معظم له به درستی تامین منابع پایدار در این رابطه را درگرو اجرای قانون تجمیع بیمه ها اعلام نمودند، باید به استحضار برسانیم متاسفانه فضای حاکم بر مباحثات طرح تحول سلامت درغبار سیاسی کاری از شفافیت لازم برخوردار نیست. ضمن استمداد از معظم له استدعا داریم با رهنمود های داهیانه خود برای حل مشکل پیش آمده بر سر راه یکی از بهترین طرح های اجرا شده در نظام سلامت کشور مساعدت فرمایید. از درگاه پروردگار یکتا سلامتی معظم له و سرافرازی  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آرزومندیم.  سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: