کد خبر: ۱۳۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 26
مصرف دخانیات و سموم حاصل از مواد دخانی حال از هر نوعی که باشد و همچنین استفاده از الکل که خوشبختانه در کشور ما مصرف نمی شود منجر به بروز سرطان پانکراس می شوند
شفا آنلاین>سلامت>رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران هشدار داد: در سرطان پانکراس سمیت سرطان برای بدن بیمار زیاد است و در نهایت اکثر بیماران عمری کمتر از دو سال خواهند داشت.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدرضا قوام نصیری تأکید کرد: سرطان پانکراس در پانکراس یا لوزالمعده دیده می‌شود. متأسفانه تظاهرات کلینیکی زمانی مشاهده می شود که بیمار دچار درد می باشد و این یعنی ضایعه پیشرفته شده و قابل لمس است و به قسمت های مختلف بدن نیز انتشار می یابد.

وی تصریح کرد: متأسفانه زمان تشخیص از آنجایی که تهاجم خونی بسیار است به علت پیشرفت تومور و انسداد راه های صفراوی، ایجاد زردی یا یرقان می کند و به طور کلی بی اشتهایی و کاهش وزن شدیدی برای بیمار ایجاد می کند.

متخصص کلینیکال آنکولوژی متذکر شد: مصرف دخانیات و سموم حاصل از مواد دخانی حال از هر نوعی که باشد و همچنین استفاده از الکل که خوشبختانه در کشور ما مصرف نمی شود نیز منجر به بروز سرطان پانکراس می شوند؛ حال در صورتی که مصرف مواد دخانی و الکل همزمان با یکدیگر باشد شانس ابتلا به سرطان پانکراس بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به این که سرطان پانکراس از ۴۰ سالگی به بالا دیده می شود، توصیه کرد: به طور کلی با کاهش استرس، عدم مصرف مواد دخانی وهمچنین الکل شاید بتوان به این سرطان کمتر مبتلا شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: