کد خبر: ۱۳۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 25
معمولا بیشترین مفصلی که دچار آرتروز می‌شود، مفصل زانو است و در افرادی که اضافه وزن دارند به دلیل وارد آمدن وزن و فشار زیاد به مفصل زانو احتمال ابتلا به آرتروز بسیار بیشتر است.
شفا آنلاین:آرتروز یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مفصلی است که به دلیل شباهتش با رماتیسم، اغلب با این بیماری اشتباه گرفته می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،بهرام کمال‌وندی متخصص ارتوپد اظهار داشت: بیماری آرتروز یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مفصلی در بین افراد است که افزایش سن و اضافه وزن مهم‌ترین علل آن به مار می‌روند.

وی افزود: معمولا بیشترین مفصلی که دچار آرتروز می‌شود، مفصل زانو است و در افرادی که اضافه وزن دارند به دلیل وارد آمدن وزن و فشار زیاد به مفصل زانو احتمال ابتلا به آرتروز بسیار بیشتر است.

این متخصص ارتوپد تاکید کرد: ساییدگی زیاد ناشی از فعالیت‌های ناصحیح بدنی و عوامل ژنتیکی نیز از علل دیگر ابتلا به آرتروز است که کمتر شایع هستند و این بیماری معمولا با علائمی نظیر درد شدید مفصلی و مشکلات حرکتی در اندام‌ها بروز پیدا می‌کند.

کمال‌وندی بیان کرد: بیماری آرتروز از نظر علائم، بسیار شبیه به بیماری رماتیسم است و همین امر سبب می‌شود در بسیاری از موارد این 2 بیماری با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.

وی گفت: در هر 2 بیماری آرتروز و رماتیسم، فرد دچار درد شدید مفصلی می‌شود که این درد در بیماری آرتروز با استراحت و عدم حرکت مفصل بهبود می‌یابد، در صورتی که در بیماری رماتیسم نه تنها درد مفصل با استراحت بهبود نمی‌یابد، بلکه مفاصل فرد دچار التهاب شده و معمولا با خشکی صبحگاهی هراه است.

این متخصص ارتوپد گفت: آرتروز معمولا افراد با سن بالا و وزن زیاد را مبتلا می‌کند، در صورتی که بیماری رماتیسم که یک بیماری خود ایمنی است و معمولا در سنین جوانی فرد را درگیر می‌کند.

کمال‌وندی با تاکید بر اهمیت تغذیه در جلوگیری از بروز بیماری‌های مفصلی، اظهار داشت: اگر چه یکی از علل مهم بروز و تشدید بیماری روماتیسم علل محیطی همانند استرس است اما برای جلوگیری از بروز انواع بیماری‌های مفصلی نظیر رماتیسم، آرتروز و غیره تغذیه و مصرف لبنیات نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز این چنین بیماری‌هایی دارد.
برچسب ها: متخصص ، ارتوپد ، آرتروز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: