کد خبر: ۱۳۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 25
سرپرست اورژانس کشور با اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان کشور گفت: بر اساس بررسی اولیه تاکنون حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند.
شفا آنلاین:سرپرست اورژانس کشور با اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان کشور گفت: بر اساس بررسی اولیه تاکنون حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند.
 
اعزام تیم‌های عملیاتی به منطقه 
 
ارش شفا آنلاین:گزبه سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به برخورد ۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان گفت: ۷ تیم عملیاتی به منطقه اعزام شده است.
 
سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: صبح امروز 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند.


وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.
 
بیشتر مصدومین دچار سوختگی شده اند
 
یک منیع مطلع در شاهرود گفت: بیشتر مصدومین دو قطارمسافربری که بامداد جمعه در ایستگاه هفت خوان سمنان برخورد کردند، دچار سوختگی شده اند.

این منبع  که خواست نامش افشا نشود، افزود: یکی از این قطارها ، قطار محلی سمنان بوده که در حال عزیمت به تهران بوده و دیگری قطاری بوده که از تبریز می آمده است.

وی در تشریح چگونگی وقع حادثه نیز گفت: حادثه ساعت 7:50 دقیقه روی داده که طی آن یکی از قطار ها به قطار دیگری که متوقف شده بود، برخورد کرده است.

این منبع از تعداد کشته و زخمی های احتمالی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هنوز آمار درستی از آن ها در دست نیست.
 
امداد رسانی به حادثه دیدگان تصادف 2 قطار در سمنان ادامه دارد
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به تصادف 2 قطار در منطقه نزدیک به ایستگاه هفت خوان واقع در مرز بین دو شهرستان سمنان و دامغان گفت : هم اکنون امداد رسانی به حادثه دیدگان برخورد 2 قطار در این استان ادامه دارد.

ایرج رئییسان روز جمعه بدون اعلام تعداد مجروحان و کشته های این تصادف افزود : این حادثه در ساعت هفت و 30 دقیقه صبح امروز به این مدیریت اطلاع داده شد و نیروهای امدادی استان و منطقه به محل حادثه اعزام شدند.


وی اظهار داشت : علاوه بر این، مسوولان استانی و مدیران 10 دستگاه اجرایی 2 شهرستان شهرستان سمنان و دامغان در محل حادثه حضور دارند و این حادثه را مدیریت می کنند.

وی یادآور شد : برای خدمات رسانی بهتر به مجروحان حادثه هم یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شده است.

یک مسوول مطلع در شاهرود که خواست نامش در خبر ذکر نشود، گفت: حادثه برخورد این 2 قطار تعدادی کشته و مجروح داشته است.

این مسوول افزود : هنوز از تعداد کشته و زخمی های احتمالی اطلاع درستی در دست نیست.

مجروحان این حادثه به مراکز درمانی دامغان و شاهرود منتقل شدند.
 
خروج ۴ واگن از ریل/ هنوز حریق اطفا نشده است 
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به برخورد ۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان گفت: ۷ تیم عملیاتی به منطقه اعزام شده است و هنوز حریق اطفا نشده است.

سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: صبح امروز 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، 4 واگن از ریل خارج شده و 2 واگن دچار حریق شده است.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 7:40 صبح امروز در ایستگاه هفت خوان نزدیک شهرستان سمنان رخ داده و تاکنون مصدومیت 8 نفر اعلام شده‌ است.

*هنوز حریق اطفا نشده است

یحیایی معاون امداد و نجات استان سمنان اظهار داشت: با توجه به بارش برف و یخبندان و دسترسی سخت به محل، عومال آتش‌نشانی با تأخیر رسیدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق واگن‌ها هستند و بعضی از قسمت‌های قطار در حال سوختن است.

معاون امداد و نجات استان سمنان همچنین گفت: بالگرد هلال‌احمر هم‌اکنون رسیده است و در حال امدادرسانی هستند. 
 
5 کشته و 11 مصدوم در حادثه برخورد دو قطار در سمنان
 
برخورد دو قطار مسافربری در سمنان 5 کشته و 11 مصدوم برجای گذاشت.

سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات ضمن اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در سمنان گفت: بنابر اطلاعات رسیده خروج 4 واگن از ریل و همچنین حریق دو واگن در حوالی ساعت 7:40 امروز، این حادثه را رقم زده است.

به گفته وی، این حادثه در محور سمنان – دامغان و ایستگاه هفت‌خان رخ داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 7 تیم عملیاتی شامل 14 امدادگر و نجات‌گر به محل حادثه افزود: متاسفانه این حادثه تاکنون 5 فوتی و 11 مصدوم داشته است.
 
تصاویر اولیه از برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان شاهرود


 
 
 ۸ کشته و ۱۵ مصدوم تا کنون

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: بر اساس بررسی اولیه تاکنون حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: مصدومان به بیمارستان ولایت منتقل شدند. 
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: