کد خبر: ۱۳۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 24
: دانشمندان فنلاندی به‌تازگی دریافته‌اند که بدبینی نیز در کنار عوامل دیگر می‌تواند منجر به سکته قلبی و درنهایت مرگ ناشی از آن شود.
شفا آنلاین: افراد بدبین دو برابر بیشتر از افراد خوش‌بین در معرض خطر مرگ ناشی از سکته قلبی هستند.

  به گزارش شفا آنلاین:     دانشمندان فنلاندی تحقیقی در رابطه با بیماری‌های قلبی انجام داده‌اند که نتایج آن نشان می‌دهد افراد بدبین بیشتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار دارند و خطر مرگ افراد بدبین به دلیل بیماری‌های قلبی نسبت به افرادی که دیدگاه متعادل‌تری نسبت به قضایای مختلف دارند، دو برابر بیشتر است.

 در جریان این تحقیق، عده‌ای از روان‌پزشکان اطلاعات جمع‌آوری‌شده از ۲۲۶۷ بیمار فنلاندی از سنین ۵۶ تا ۷۲ سال را که از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۳ جمع‌آوری‌شده بود، موردبررسی قراردادند. در طول این آزمایش یازده‌ساله، ۱۲۱ مرد و زن به دلیل بیماری‌های قلبی فوت کردند و دانشمندان دریافتند این بیماران فوت‌شده، نسبت به سایر بیماران بدبین‌تر بودند و افراد خوش‌بین‌تر هنوز زنده هستند. از سوی دیگر دانشمندان در مورد این موضوع تاکید داشتند به دلیل اینکه در این آزمایش خود افراد نظرات خود را بیان می‌کردند، این آزمایش با محدودیت مواجه بود. بااین‌وجود دانشمندان اذعان کردند که تعیین میزان بدبینی، یک امر ضروری برای سلامت انسان‌ها نیست.سپید
منبع: itechpost
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: