کد خبر: ۱۰۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 22
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت با بیان اینکه روغن پالم یک ماده غذایی است، گفت:استفاده از روغن پالم با اسید چرب بالا در طولانی مدت موجب انسداد عروق و سکته قلبی می شود.
به گزارش شفا آنلاین،حسین رستگار مدیر کل آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت  در خصوص وجود روغن پالم در برخی مواد غذایی گفت: روغن پالم یک سم نیست بلکه یک ماده غذایی است که به 2 دسته تقسیم می شود. دسته ای از روغن های پالم با اسید چرب پایین هستند که وجود آنها در مواد غذایی هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

وی افزود: دسته ی دوم روغن های پالم با مقدار زیاد اسید چرب هستند که استفاده طولانی مدت آنها می تواند موجب انسداد عروق قلبی  و در نتیجه بروز سکته قلبی شود.

رستگار با بیان اینکه مواد لبنی به علت داشتن سطح پایین چربی نیازی به اضافه کردن روغن پالم ندارند، تاکید کرد: استفاده از روغن پالم در لبنیات تخلف محسوب می شود.

وی ادامه داد: استفاده از روغن پالم با اسید چرب بالا در همه حال ممنوع است. همچنین بر میزان روغن پالم با اسید چرب پایین در مواد غذایی نظارت می شود، چرا که اگر از مقدار استاندارد بیشتر باشد تخلف محسوب می شود و قطعا با متخلف برخورد می کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: