کد خبر: ۱۳۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 22
طی چند روز گذشته شرکت‌های تولیدکننده دارو با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار حل مشکلات و پرداخت مطالبات خود شده اند.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به مطالبات معوقه شرکت های دارویی، گفت:مطالبات این شرکت ها باید تسویه شود چراکه اگر این کار، انجام نشود واقعا باید نگران بحران دارویی در کشور باشیم.

به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند افزود: میزان مطالبات شرکت های تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی تقریبا به چهار هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت ها فقط از بیمارستان های دولتی طلب ندارند بلکه طلب آنها به مراکز بهداشتی ، درمانی و دارویی بخش خصوصی از جمله داروخانه ها نیز مربوط می شود؛ اما دو سوم این مطالبات مربوط به بخش دولتی است.
دیناروند تاکید کرد: بالاخره این بدهی ها موجب می شود که خط تولید کارخانه ای متوقف شود.

طی چند روز گذشته شرکت‌های تولیدکننده دارو با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار حل مشکلات و پرداخت مطالبات خود شده اند.

دیناروند طی هفته های گذشته نیز اعلام کرده بود که به خاطر بدهی سنگین مراکز درمانی و دارویی به شرکت های توزیع نگرانیم که زنجیره تامین دارو دچار خلل شود.
وی نسبت به وجود برخی چالش ها در زمینه دسترسی مردم به دارو تا 2 ماه آینده به خاطر پرداخت نشدن مطالبات شرکت های دارویی هشدار داده بود.
بدهی های طولانی مدت بخش دولتی و خصوصی به شرکت های پخش دارویی، چرخه تولید و واردات دارو را مختل کرده است و اکنون شرکت های دارویی که اجازه واردات یا تولید دارند، پول و نقدینگی کافی در اختیار ندارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: