کد خبر: ۱۳۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 23
امروزه چاقی یکی از دغدغه‌های انسان‌ها در زندگی صنعتی شده است.
شفا آنلاین: شاید خود شما هم جزو افرادی باشید که همواره از اضافه وزن خود گله‌مندند و به دنبال روشی برای کاهش وزن خود هستند. همیشه این تصور وجود داشته که خواب باعث چاقی می‌شود و افراد چاق خواب بیشتری دارند.

به گزارش شفا آنلاین: جالب است بدانید که برخلاف تصور خیلی از مردم، نه‌تنها خواب باعث چاقی نمی‌شود که کمبود آن از علل چاقی می‌تواند باشد!

در بررسی و آنالیز مطالعات مختلف صورت گرفته در این زمینه، محققان دریافته‌اند که افرادی که کیفیت زندگی‌شان به گونه‌ای‌ است که به طور مزمن کمبود خواب دارند، دچار اضافه‌وزن و چاقی می‌شوند. کمبود خواب و بیداری شبانه موجب ریزه‌خواری‌های شبانه می‌شود. ریزه‌خواری‌هایی که عمدتا شامل مواد غذایی پرچرب و کم پروتئین از قبیل بیسکوییت، اسنک و چیپس می‌شود.
 همچنین نشان داده شده افرادی که کمبود خواب شبانه دارند عادت غذایی متفاوتی در طول روز نسبت به افراد عادی دارند. به طوری که در طول روز هم تمایل به استفاده از غذاهای پرکالری پیدا می‌کنند. از سوی دیگر کمبود خواب به طور مزمن باعث برهم خوردن تعادل بین دریافت کالری و مصرف آن شده و این اختلال، موجب افزایش دریافت کالری و عدم مصرف آن می‌شود که در درازمدت چاقی فرد را در پی دارد.سپید

منبع: Europea- Journa- of Clinica- Nutrition

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: