به گزارش شفاآنلاین،هنوز هم "شیرخشک" در خانههای بسیاری از ایرانیها جایگاه خاص خود را دارد و قوطیهای شیر خشک این اقبال بلند خود را مدیون تبلیغات رنگارنگی هستند که در بسیاری از مکانها و حتی برخی رسانهها صورت میپذیرد، بطوریکه اگر افراد آگاهی لازم را نداشته باشند به راحتی غرق در تبلیغات شیرخشکی میشوند.
حال این در شرایطی است که حدود سه دهه است که با همت متخصصان کشورمان فرهنگ تغذیه با شیر مادر رواج پیدا کرده است ولی متاسفانه هم تبلیغات شیر مادر آنطور که باید و شاید قوی نیست و از طرفی نیز تبلیغات کارخانجات شیرخشک هر روز با تنوع جدیدی راه خود را به خانههای پدر و مادرهای تازه اولاد باز میکند.
در این رابطه علی اکبر سیاری - استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تشریح زوایای تبلیغات شیر خشک از جمله اینکه عنوان میشود به دلیل عدم قوت شیر مادر باید برخی مواقع شیر خشک به نوزاد داد، میگوید: این تبلیغات بسیار نادرستی است.
معاون وزیر بهداشت که خود فوق تخصص گوارش کودکان است، ادامه میدهد: تولید کنندگان شیر خشک و آنهایی که دنبال این فروشها هستند با این تبلیغات نادرست بازار تجارتشان را گرم میکنند.
سیاری با تاکید مجدد بر تغذیه نوزادان با شیر مادر به عنوان بهترین تغذیه عنوان کرد: همچنین در حوزه بهداشت نوزاد و کودک - مهمترین مسئله ای که ما در سیستم مان میگوییم این است که بچه در ماه اول سه بار باید معاینه شود، بعد در سال اول ماهی یکبار، بعد هر دو ماه یکبار مورد معاینه بهداشتی قرار گیرد.
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین برای همین مسئله، بچهها یک کارت رشد دارند و به نوعی آئینه سلامت دست والدین است و از کارت رشد میشود فهمید که وضع تغذیه بچه خوب است یا بد است.تسنیم