کد خبر: ۱۳۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 21
«سید حسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت کشورمان که به چین سفر کرده است از برنامه دولت برای افزودن 100 هزار تخت بیمارستان به چرخه خدمات بیمارستانی و پزشکی کشور خبر داد.

شفا آنلاین: هاشمی این مطلب را به دنبال بازدید خود از یکی از مجهزترین بیمارستان های چین با یکهزار و 200 تختخواب در شهر «سوجو» واقع در شرق این کشور اعلام کرد.
دکتر «سید حسن هاشمی» که برای شرکت در نهمین کنگره جهانی ارتقای سلامت در شهر شانگهای به چین سفر کرده است ، گفت: این میزان تخت قرار است طی یک دوره 10 ساله در اختیار بیمارستان ها قرار گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،وی بازدید خود از بیمارستان یاد شده را نیز در راستای مساعدت به اجرای بهینه این برنامه مهم دانست و گفت : این بیمارستان یکی از تخصصی ترین مراکزی است که در شهر سوجو در شرق چین گشایش یافته است و با توجه به تجهیزات پیشرفته ای که در آن بکار رفته است، می تواند الگویی برای دیگر مناطق چین نیز باشد.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش جمهوری اسلامی گفت: در ایران 900 بیمارستان ایجاد شده است که خدمات پزشکی را در اختیار 80 میلیون نفر قرار می دهد و وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی به غیر از فعالیت های پزشکی امور آموزشی را نیز در بر می گیرد .
به گفته وی در مجموع 57 دانشگاه در ایران وجود دارد که 200 هزار دانشجوی رشته های مختلف علوم پزشکی را در خود جای داده است.
سید حسن هاشمی همچنین تصریح کرد که نزدیک به یک سوم از بیمارستان ها به غیر از اینکه مراکز پزشکی هستند امور آموزشی را نیز در دستور کار خود دارند.
او تاکید کرد : از مهمترین ویژگی های ایران این است که مردم در این کشور بیمه هستند و البته نزدیک به یک سوم از بیمارستان های موجود نیز در اختیار بخش خصوصی است.
وزیر بهداشت برنامه بیمه کشورمان را در بیمارستان ها به اجمال مورد اشاره قرار داد و گفت : کسانی که به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند ،اصولا به طور تقریبی رایگان درمان می شوند و فقط حدود شش درصد برعهده مردم است و دیگرانی که به بیمارستانی های دیگری مراجعه می کنند نیز دارای بیمه تکمیلی هستند و یا اینکه دارای بیمه های تجاری هستند.
با این وصف وی تصریح کرد که ایران هنوز به بیش از 100 هزار تخت در بیمارستان ها نیاز دارد و 50 هزار مورد از این تخت ها البته تخت هایی هستند که باید جایگزین شوند.
او خاطر نشان ساخت که دولت دکتر حسن روحانی رییس جمهور برنامه دارد که در یک دوره 10 ساله این 100 هزار تخت را وارد چرخه خدمات پزشکی کند و تجربیاتی که الان در این بیمارستان در سوجو مشاهده شده است می تواند کمک بزرگی برای اجرای چنین برنامه ای در ایران باشد و این همکاری می تواند گسترش چشمگیری داشته باشد.
در جریان دیدار وزیر بهداشت با «شن جیه» رییس بیمارستان و مرکز درمانی یکهزار و 200 تختخوابی، وی برنامه فعالیت و روند ساخت این یمارستان را تشریح شد.
SHEN JIE ( شن جیه ) حضور وزیر بهداشت و هیات ایرانی را در این بیمارستان و برای بازدید از آن و استفاده از تجربیات متقابل دو کشور در امور پزشکی و بهداشتی و درمانی بسیار مهم و قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: فعلا بیمارستان با 800 تخت افتتاح شده است و بزودی نیز 400 تخت دیگر در آن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی گفت که کار ساخت بیمارستان از سال 2013 میلادی آغاز شده است و برنامه های تکمیلی آن تا سال 2018 میلادی ادامه می یابد و روزانه یکهزار نفر به آن مراجعه می کنند و از داروهای سنتی و پزشکی روز نیز با بهترین تجهیزات و فن آوری های نوین در آن استفاده می شود.
وی گفت که فناوری های پیشرفته ای در بیمارستان مورد استفاده قرار گرفته است که به بیمارستان امکان می دهد تا 50 درصد در به خدمت گرفتن از نیروی انسانی صرفه جویی کند.
نهمین کنگره ارتقای سلامت که یک همایش جهانی است از 21 تا 24 نوامبر در شانگهای بزرگترین شهر و بندر چین برگزار می شود و صدها نفر از وزیران بهداشت ،کشاورزی ، برنامه ریزی شهری و کارشناسان و پزشکان و مسوولان و برنامه ریزان سیاست های درمانی ، بهداشتی و پزشکی برگزار می شود.
برچسب ها: بیمارستان ، تخت ، مجهز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: