کد خبر: ۱۳۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 21
کاهش سطح پایه سلول های بنیادی CD۳۴+ موجود در گردش خون می تواند عوارض ناخواسته قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو را پیش بینی کند.
شفا آنلاین:کاهش سطح پایه سلول های بنیادی CD۳۴+ موجود در گردش خون می تواند عوارض ناخواسته قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو را پیش بینی کند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر پائولو فادینی و همکارانش در دانشگاه Padova در ایتالیا، طی مطالعه ای ۱۸۷ بیمار مبتلا به دیابت نوع دو را به مدت حدود ۶ سال تحت نظر گرفتند.

شش فنوتیپ سلول بنیادی / پیش ساز بر مبنای بیان CD۳۴، CD۱۳۳ و KDR در خون محیطی اندازه گیری شد. این محققان دریافتند که نتایج اولیه مربوط به زمانی که برای اولین بار حوادث قلبی عروقی اتفاق می افتد و بستری شدن به این دلیل، در ۴۸ بیمار (۴.۵/۱۰۰ بیمار-سال) اتفاق افتاد.

در این بیماران تعداد سلول های CD۳۴+ و سلول های CD۳۴+CD۱۳۳+ در مقایسه با آن هایی که مشکل قلبی عروقی نداشتند پایین تر بود. در واقع نرخ مشکلات قلبی عروقی در بیمارانی که سطح سلول های CD۳۴+ و سلول های CD۳۴+CD۱۳۳+ آن ها پایین تر از سطح میانگین بود بالاتر بود.

به نظر می رسد که تعداد سلول های CD۳۴+ و سلول های CD۳۴+CD۱۳۳+ در بیماران دیابتی نشانگر خوبی برای پیش بینی وقوع بیماری قلبی عروقی باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: