کد خبر: ۱۳۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 20
به گفته محققان دو تیم تحقیق مستقل، جهش در ویروس ابولا موجب افزایش توانایی این ویروس در مبتلا کردن افراد در طول دوره اپیدمی ۲۰۱۶-۲۰۱۳ در غرب آفریقا شده است.

شفا آنلاین: با پایان دوره اپیدمی، بیش از ۲۸ هزار نفر آلوده به این ویروس شده و بیش از ۱۱ هزار نفر جان شان را از دست دادند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر جرمی لوبان، عضو تیم تحقیق از دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست، در این باره می گوید: «تصور می شود ویروس ابولا در یک مخزن ناشناخته حیوانی جریان یافته و به ندرت به انسان ها منتقل می شود. اما زمانیکه این ویروس به انسان منتقل می شود، تاثیر آن بر فرد آلوده شده بسیار مخرب است. تا همین اواخر شیوع بیماری انسانی مدت زمان کوتاهی داشت و ویروس شانس کمی بر سازش ژنتیکی با میزبان انسانی خود را داشت.»

به گفته تیم تحقیق، انها جهش های را یافته اند که نشان می دهد توانایی ابولا در آلوده کردن انسان ها و سایر پستانداران شبه انسانی افزایش یافته است. از اینرو این احتمال وجود دارد که این جهش ها موجب افزایش میزان پراکندگی ویروس در طول یک دوره اپیدمی شود.

جاناتان بال، سرپرست یک تیم تحقیق دیگر از دانشگاه ناتینگهام انگلستان، نیز می گوید: «اگر ویروس را به یک میزبان جدید نظیر انسان وارد کنیم، بهتر با شرایط میزبان خود سازگاری یافته و در بدن میزبان پیشروی می کند.»مهر

در حال حاضر هر دو تیم تحقیق در تلاش برای پی بردن به این موضوع هستند که چگونه این جهش های جدید موجب شده اند ویروس ابولا افراد بیشتری را آلوده کن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: