کد خبر: ۱۳۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 19
هرچند از واردات داروهای مشابه تولید داخل، حمایت نمی شود و گاهی بیماران صعب العلاج و مزمن نسبت به این مساله اعتراض دارند اما باید توجه داشت که بخش قابل توجهی از هزینه های دارویی این بیماران از سوی وزارت بهداشت و بیمه ها پرداخت می شود.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میانگین هزینه پرداخت از جیب بیماران صعب العلاج و مزمن برای دارو به 12 درصد رسید به آن معنا که وزارت بهداشت و بیمه ها 88 درصد هزینه داروها برای این بیماران را می پردازند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند افزود: 88 درصدی که وزارت بهداشت و بیمه ها این هزینه ها را می پردازند بالغ بر حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان می شود که تقریبا 30 درصد کل بازار دارویی را تشکیل می دهد.
وی خاطرنشان کرد: هرچند از واردات داروهای مشابه تولید داخل، حمایت نمی شود و گاهی بیماران صعب العلاج و مزمن نسبت به این مساله اعتراض دارند اما باید توجه داشت که بخش قابل توجهی از هزینه های دارویی این بیماران از سوی وزارت بهداشت و بیمه ها پرداخت می شود.
وی یادآور شد: وزارت بهداشت همچنین به صورت موردی نیز از بیماران صعب العلاج و مزمنی که توانایی پرداخت هزینه های دارویی خود را ندارند، کمک می کند.
رئیس سازمان غذا و دارو پیش از این اعلام کرده بود که در زمان حاضر 30 درصد داروهای بازار کشور وارداتی بوده و در برنامه ششم توسعه هدفگذاری شده تا واردات داروی کشور به 25 درصد برسد.
دیناروند خاطرنشان کرده بود که با توجه به سخت گیری واردات داروهای مشابه داخلی مطمئنم طی دو سال به این هدف می رسیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: