کد خبر: ۱۳۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 19
عفونت نوزادان با کاهش شدید دمای بدن اتفاق می‌افتد یعنی در صورت کاهش دمای بدن می‌توان شک کرد که نوزاد به عفونت مبتلا شده است اما بعضی از نوزادان با بالا رفتن دما و تب، عفونت خود را نشان می‌دهند.

شفا آنلاین:حسین معصومی اصل متخصص عفونی کودکان در پاسخ به این سوال که آیا بالا بودن دمای بدن نوزاد بعد از تولد نشانه عفونت است، گفت: نوزاد می‌تواند از طریق کانال زایمان یا عفونت مادر و به طور کلی از طریق بیماری‌های که از مادر به وی منتقل می‌شود دچار عفونت شود، اما معمولا بالا بودن دمای بدن لزوما به عفونت مربوط نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،وی افزود: حتی گفته می‌شود عفونت نوزادان با کاهش شدید دمای بدن اتفاق می‌افتد یعنی در صورت کاهش دمای بدن می‌توان شک کرد که نوزاد به عفونت مبتلا شده است اما بعضی از نوزادان با بالا رفتن دما و تب عفونت خود را نشان می‌دهند.

این متخصص عفونی گفت: بالا یا پایین بودن دمای بدن نوزاد بعد از تولد نشانه عفونت است و کلا هر تغییری در بدن نوزاد مثل نخوردن شیر باید بررسی شود، به همین دلیل نوزاد را 2تا 3 روز در بخش نگهداری می‌کنند و ضمن بررسی وضعیت بدن، به درمان نوزاد می‌پردازند تا اینکه بعد از سه روز مشخص شود که نتیجه کشت مثبت یا منفی است.

برچسب ها: عفونت ، نوزادان ، متخصص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: