کد خبر: ۱۳۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 16
آیین نامه تاسیس داروخانه های طبیعی با مسئولیت فنی داروساز دوره دیده یا داروساز سنتی ابلاغ شده و سازمان غذا و دارو در حال تدوین ضوابط اجرای آن است .
شفا آنلاین>سلامت>داروخانه های ویژه عرضه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و سنتی در کشور ایجاد می شود.

به گزارش شفا آنلاین،مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز در همایش ملی باریجه در آمل گفت : آیین نامه تاسیس داروخانه های طبیعی با مسئولیت فنی داروساز دوره دیده یا داروساز سنتی ابلاغ شده و سازمان غذا و دارو در حال تدوین ضوابط اجرای آن است . 

دکتر خدادوست افزود : بر اساس این آیین نامه ، علاوه بر عرضه داروهای گیاهی در داروخانه های رایج ، داروخانه های ویژه ای برای عرضه داروهای گیاهی ، فرآورده های طبیعی و سنتی و گیاهان دارویی بسته بندی شده ، راه اندازی خواهد شد . 

دکتر خدادوست با بیان اینکه 71 درصد مردم به استفاده از داروهای گیاهی گرایش دارند گفت: باید به دور از بزرگ نمایی به صورت ضابطه مند از ظرفیت طب سنتی و گیاهان دارویی بهره برد.

به گفته او روی آوردن جامعه پزشکی به استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی و طب سنتی لازمه این کار است و به همین منظور برنامه ادغام خدمات تایید شده طب سنتی در نظام سلامت در برنامه ششم توسعه تعریف شده  و 2 واحد درسی نیز  برای دانشجویان پزشکی تعیین شده است.  

رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی کشور نیز از کشت 20 گونه گیاه دارویی درحدود 200 هزار هکتار زمین کشور خبر داد و افزود : نعناع ، گل محمدی ، به لیمو و بابونه از جمله اولویت های کشت است .

نیک نژاد رئیس قطب گیاهان دارویی کشور نیز با اشاره به ظرفیت ها ، توانایی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی گفت: این دانشگاه به عنوان قطب علمی گیاهان دارویی کشور انتخاب شده است و همه ساله میزبان دائمی همایش های تخصصی گیاهان دارویی در کشور خواهد بود .

دکتر وحدت دبیر برگزاری این همایش نیز گفت : نخستین همایش ملی باریجه به منظور معرفی این گیاه خاص دارویی و صنعتی با ارزش افزوده اش زیاد بر‍گزار شد .

41 مقاله علمی از محققان و پژوهشگران سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی باریجه ارسال شد که از مجموع 16 مقاله پذیرفته شده ، 7 مقاله به صورت سخنرانی و 9 مقاله هم در قالب پوستر ارائه شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: