کد خبر: ۱۳۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 16
با توجه به اهداف و ماموریت‌های مشترک هلال احمر ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بایستی همکاری ها بیش از گذشته در سطح ملی و بین المللی ادامه پیدا کند.
شفا آنلاین:دکتر سیدامیرمحسن ضیائی با «فلورانس ژیله» رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران و «الویه مارتین» رئیس سابق این نمایندگی، در محل سالن جلسات ساختمان صلح هلال احمر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شفا آنلاین،در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر ضمن خوشامد گویی به فلورانس ژیلت، اظهارداشت: جمعیت هلال احمر ایران یک جمعیت قوی و بین المللی در جهان محسوب می شود که این جمعیت افتخار فعالیت 2 میلیون جوان و داوطلب هلال احمری را دارد.

ضیائی ادامه داد: جمعیت هلال احمر ایران با دولت همکاری بسیار نزدیکی دارد و به نوعی معین دولت در ارائه خدمات امدادی در زمان وقوع حوادث و بلایا است.

رئیس جمعیت هلال احمر به چهره خوشنام جمعیت هلال احمر در میان مردم اشاره کرد و افزود: هلال احمر ایران یک جمعیت مردم نهاد است که همکاری نزدیکی با مردم و با دولت جمهوری اسلامی ایران دارد.

گسترش همکاری های مشترک میان هلال احمر ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ

ضیائی درباره فعالیت ها و همکاری های مشترک میان جمعیت هلال احمر ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ، تاکید کرد: با توجه به اهداف و ماموریت‌های مشترک میان هلال احمر ایران و کمیته بین‌المللی بایستی همکاری ها همانند گذشته و حتی بیش از گذشته در سطح ملی و بین المللی ادامه پیدا کند.

وی به برگزاری کنفرانس اسلام و حقوق بشر دوستانه که اوسط آذرماه در ایران برگزار می شود اشاره و تصریح کرد: اسلام دین صلح و مهربانی است و  براساس آموزه های دینی مسلمانان، بایستی به افراد نیازمند کمک و آسیب پذیر کمک کرد که در این کنفرانس می توان به همکاری رهبران دینی و اشاعه ارزش های انسانی و بشردوستانه صحبت کرد.

از نزدیک شاهد فعالیت های جمعیت قوی هلال احمر ایران در منطقه بوده ام

در این دیدار فلورانس ژیلت رئیس جدید دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران با اشاره به اینکه از نزدیک شاهد فعالیت های جمعیتی قوی همچون جمعیت هلال احمر ایران در منطقه بوده ام، گفت: امیدواریم با گسترش همکاری ها فعالیت های مشترک بین المللی بسیاری را با کمک هلال احمر ایان انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران در منطقه منا قرار گرفته و از نظر جغرافیایی دارای موقعیتی حساس در منطقه است که در کشورهای همسایه ایران تنش و درگیری وجود دارد، ادامه داد: ایران تنها کشور امن منطقه است و امیدواریم از این طریق بتوان کمک به آسیب دیدگان را تسهیل کرد.

میانجیگری ایران در مسئله اختلاف کمیته بین المللی صلیب سرخ با هلال احمر عراق قابل تقدیر بود

الویه مارتین رئیس سابق دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران ضمن تشکر از همکاری های صمیمانه هلال احمر ایران در مسئله میانجیگری ایران در رفع مشکل میان کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر عراق ، افزود:همکاری های بسیار خوبی  در زمینه های مختلف میان هلال احمر ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ وجود.

وی بیان کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ایران به عنوان 2 شریک کاری بایستی به گونه ای فعالیت کنند که تعامل و همکاری انجام شده میان طرفین در جهت پیشبرد اهداف مشترک باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: