کد خبر: ۱۳۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 17
شبکه های اجتماعی، حضور ویژه ای در زندگی روزمره مردم پیدا کرده و افراد بسیاری را به خود جذب نموده اند.
شفا آنلاین: پژوهشگران ایرانی، انگیزه دانشجویان را برای حضور و استفاده از این نوع شبکه ها مورد مطالعه قرار داده اند.

به گزارش شفا آنلاین:امروزه شبکه های اجتماعی به یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباطی در جهان تبدیل شده و از شهرت فراوانی برخوردار هستند. بنابراین اطلاع از میزان و دلایل استفاده کاربران از این ابزار امری ضروری است.

در این رابطه مطالعه ای توسط پژوهشگران کشورمان انجام شده که هدف از آن، تعیین دلایل و انگیزه استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در بین دانشجویان بوده است.

در این مطالعه توصیفی که توسط محققینی از دانشگاه علوم پزشکی گناباد انجام شده، 277 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد به صورت تصادفی شرکت کردند. بدین منظور پرسشنامه محقق ساخته ای که روایی و پایایی آن در مطالعات پیشین به دست آمده بود، توسط دانشجویان تکمیل گردید و پس از آن داده ها با استفاده از نرم افزارهای آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

امروزه شبکه های اجتماعی به یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباطی در جهان تبدیل شده و از شهرت فراوانی برخوردار هستند. بنابراین اطلاع از میزان و دلایل استفاده کاربران از این ابزار امری ضروری است.

یافته های این پژوهش نشان می دهد 52 درصد دانشجویان حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی عضویت دارند.

بنا بر نتایج حاصله از این تحقیق، انگیزه و هدف اصلی دانشجویان از عضویت در این شبکه ها، ارتباط با دوستان قبلی و کنونی و همچنین سرگرمی بوده است.

مجریان این طرح پژوهشی در گزارشی که از مطالعه خود در مجله «علم سنجی کاسپین» وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل به چاپ رسانده اند، اشاره نموده اند: بیش از نیمی از دانشجویان مورد بررسی در شبکه های اجتماعی عضویت دارند. بنابراین با توجه به نوظهور بودن شبکه های اجتماعی و عدم آشنایی دانشجویان با تمامی آثار استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، انجام پژوهش های بیشتری بر روی سایر جنبه های تاثیرگذار آن بر زندگی و سلامت دانشجویان ضروری به نظر می رسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: