کد خبر: ۱۳۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 19
مطالعه دانشگاه استنفورد حاکی از آن است که رخدادهای پراسترس، مغز دختران و پسران را به صورتی متفاوت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شفا آنلاین:دخترانی که دچار آسیب روانی می‌شوند، اندازه و حجم بخشی از مغز آن‌ها موسوم به اینسولا کوچک می‌شود، اما در پسران این بخش بزرگ‌تر از معمول می‌شود. همین تفاوت نشان می‌دهد که چرا دختران بیشتر از پسران دچار اختلال استرس پس از حادثه می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:محققان دریافتند پسران و دختران پس از حوادث بسیار ناراحت کننده یا ترسناک علائم متفاوتی از خود نشان می‌دهند و در نتیجه باید به طور متفاوت درمان شوند. گروه تحقیقاتی دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد گفت: «دخترانی که دچار اختلالات استرس پس از حادثه می‌شوند، احتمالا سریع‌تر از معمول با فرایند پیری بخشی از اینسولا مواجه می‌شوند.»

       محققان در این مطالعه مغز 59 کودک 9 الی 17 سال را اسکن کردند. گروهی از این کودکان شامل 14 دختر و 16 پسر، استرس شدید یا تروما تجربه کرده بودند اما دومین گروه متشکل از 15 دختر و 14 پسر چنین تجربه‌ای نداشتند. براساس این پژوهش، همچنین استرس‌های شدید می‌تواند به بلوغ زودرس در دختران کمک کند. این مطالعه در مجله افسردگی و اضطراب منتشر شده است.سپید
منبع: HealthDay
برچسب ها: استرس ، مغز دختران ، پسران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: