کد خبر: ۱۳۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 14
معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران گفت:این طرح در راستای بررسی وضعیت رادیولوژی ایران با توجه به پشت سر گذاشتن تحریم ها، مسایل مربوط به اقتصاد مقاومتی و نیز بحران های ارزی شدید برای به روزکردن تجهیزات رادیولوژی و تهیه مواد مصرفی، مطرح شده است.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران از ارائه پیشنهاد طرح 'پوشش بیمه ای کیفیت خدمات تصویربرداری در جزء و پزشکی در کل' از سوی این انجمن به سازمان ملل خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر کوروش عبداللهی فرد افزود: از 2 سال پیش در انجمن رادیولوژی ایران به دنبال ارائه راهکارهایی هستیم که از ورشکستگی مراکز رادیولوژی یا عقب افتادگی این مراکز جلوگیری کند.
وی بیان کرد: این طرح در راستای بررسی وضعیت رادیولوژی ایران با توجه به پشت سر گذاشتن تحریم ها، مسایل مربوط به اقتصاد مقاومتی و نیز بحران های ارزی شدید برای به روزکردن تجهیزات رادیولوژی و تهیه مواد مصرفی، مطرح شده است.
عبداللهی فرد گفت: علاوه بر تورم ارزی، تحریم ها نیز هزینه هایی را برای جامعه رادیولوژی ایران از جمله انتقال پول، حمل و نقل و بیمه تحمیل کرده بود که در همین راستا در کنفرانس جامعه رادیولوژیست ها در ماه اکتبر 2016 این طرح، از سوی انجمن رادیولوژی ایران مطرح شد تا صندوقی زیرنظر سازمان ملل در این زمینه تشکیل شود.
وی افزود: این طرح به این صورت مطرح شده که رادیولوژیست های هر کشوری در یک حساب بین المللی زیرنظر سازمان ملل سهمی را به صورت ماهیانه پرداخت کنند تا ماهیانه پولی در حساب پس انداز شود؛ در نهایت این مبالغ، رقم زیادی می شود و به اعتبار آن نیز روز به روز افزوده خواهد شد.
عبداللهی فرد با تاکید بر اینکه هیچ عامل سیاسی حق دخالت و دستکاری در مقدار موجودی این صندوق را ندارد، گفت: زمانی که فقر، تحریم یا جنگ بر بخش های پزشکی یک کشور فشار می آورد و باعث می شود کیفیت خدمات پزشکی درکل و رادیولوژی در جزء پایین بیاید، ماهیانه پرداختی به این صندوق از سوی آن کشورها قطع می شود و تا سه سال از این صندوق می توانند، کمک بگیرند.
وی افزود: انجمن های رادیولوژی هر کشور برای تعویض و تعمیر دستگاه های خود و تامین لوازم مصرفی مانند فیلم که گاهی بسیار گران است، می توانند از این صندوق کمک بگیرند.
عبداللهی فرد ادامه داد: در زمان تحریم ها واقعا در تامین تویوپ های سی تی اسکن، تویوپ های رادیولوژی، آفرید ام آر آی، خرید دستگاه های جدید، خرید فیلم و خرید اسکرین با فشارهایی مواجه بوده ایم که از آن به خوبی گذر کرده ایم.
وی با بیان اینکه این طرح در دفتر سازمان ملل ثبت شده و به دفتر ژنو که طرح های جهانی را بررسی می کند، ارسال شده است، افزود: اکنون این طرح در حال بررسی است و در صورت کسب تایید، به تدریج اجرایی خواهد شد.
عبداللهی فرد گفت: امیدواریم در اسفند ماه امسال در نشستی که با جامعه رادیولوژی اروپا خواهیم داشت، به نتایج خوبی دست یابیم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: