کد خبر: ۱۳۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
هیچ شکی نیست که در هر یک از کشورهای دنیا، بیمه های پایه، تحت نظر یک مجموعه است و تا وقتی بیمه‌های پایه تابع تصمیم سیاستگذار و مدیریت واحد نباشد، حل مشکلات درمانی کشور، بسیار دشوار خواهد بود.
شفا آنلاین:سیامک مره صدق با انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب، اظهار داشت: تولیت، سیاستگذاری و مدیریت در حوزه سلامت باید واحد و در دست یک مجموعه باشد و بیمه‌های پایه هم باید تابع تصمیم آن مجموعه واحد باشد اما در کشور این رویه را شاهد نیستیم.

به گزارش شفا آنلاین،وی خاطرنشان کرد: حتما باید منابع مالی و اعتبارات در اختیار نهاد سیاستگذار و متولی باشد و یا طبق  دستور سیاستگذار، هزینه شود ، در غیر این صورت، سیاستگذاری و برنامه ها به درستی اجرا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: نمی‌توان از یک وزارتخانه، پاسخ و مسئولیت را  خواست اما اختیارات و منابع را به آن نداد  و منطق حکم می‌کند که اعتبارات و منابع مالی باید در اختیار نهاد سیاستگذار باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید نظرات کارشناسی خود را در این خصوص ارائه دهد و مواردی مانند قانون تجمیع بیمه‌ها که در برنامه های قبلی توسعه، اجرایی نشده حتما باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد و اجرایی شود.

برچسب ها: اعتبارات ، هزینه ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: