کد خبر: ۱۳۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ، سالانه بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به بیماری های پنوموکوکی (عفونت ریه یا ذات الریه) جان خود را از دست می دهند.

شفا آنلاین:دکتر افشین منیری افزود: بیماری های پنوموکوکی ، نخستین بیماری های عفونی کشنده در سراسر دنیاست.
به گزارش شفا آنلاین،افراد مبتلا به بیماری های قلبی - ریوی، دیابتی ها، کارکنان مراکز بهداشتی - درمانی، بانوان باردار و بیماران دارای نقص ایمنی باید واکسن آنفلونزا را سالانه تزریق کنند تا از این بیماری ها مصون بمانند.
این پزشک متخصص ادامه داد:‌ علاوه براین تزریق واکسن پنوموکوک درافراد خاص مانند افراد بدون طحال و افرادی که پیوند عضو شده اند نیز توصیه می شود.
وی، عفونت دستگاه تنفس را به دستگاه تنفسی فوقانی (مثل سینوس ها، حلق و حنجره) و دستگاه تنفسی تحتانی (پنومونی) تقسیم بندی کرد و افزود: عفونت بافت پارانشیمال ریه که توسط عوامل میکروبی مختلف ایجاد می شود، پنومونی نامیده می شود.
این متخصص بیماری های عفونی در عین حال توضیح داد: این بیماری از نظر تقسیم بندی به 2 شاخه اصلی پنومونی اکتسابی ازجامعه (CAP) و پنومونی اکتسابی از بیمارستان (HAP) تقسیم می شود؛ ضمن اینکه اهمیت پنومونی های بیمارستانی، جرم های مقاوم به آنتی بیوتیک مختلف است.
منیری تاکید کرد: این بیماری در فصول سرد سال (اواخر پاییز تا اوایل بهار) بیشترین شیوع را دارد و دارای رتبه ششم کشندگی بیماری ها (اولین در بین بیماری های عفونی) است.
این عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: از آنجایی که ویروس ها به خصوص آنفولاآنزادر فصول سرد سال از عوامل مستعد کننده به پنومونی هستند ، بیماران لازم است به دنبال شروع علایم شبه سرماخوردگی و یا بروز علائمی نظیرسرفه، خلط، تب، لرز، درد قفسه سینه، در مواردی تنگی نفس به پزشک مراجعه کنند.
این پزشک متخصص تاکید کرد: استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها دربیماری های عفونی ضمن ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی، طول مدت بیماری را افزایش می دهد و تبعات بهداشتی واقتصادی را همراه دارد.
برچسب ها: بیماری ، ذات الریه ، واکسن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: