کد خبر: ۱۳۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
یک مطالعه تازه از پزوهشگران بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون نشان می‌دهد که خطر مرگ ناشی از عوارض مربوط به سیگار کشیدن در افراد مبتلا به ویروس HIV، بیشتر از خطر مرگ در اثر خود ویروس است.
شفا آنلاین:    بسیاری از مشکلات جسمانی و سلامت با سیگار کشیدن در ارتباط بوده و افراد سیگاری در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های جدی ریه و عفونت‌های دیگر، مانند ذات‌الریه قرار دارند.

    به گزارش شفا آنلاین:   تحقیقات قبلی نشان داد که هر سیگار، طول عمر فرد را در حدود ۱۱ دقیقه کاهش داده و سیگار کشیدن از سن ۱۷ تا ۷۱ سال به طور متوسط طول عمر را ۶ سال و نیم کاهش می‌دهد.. در سال ۲۰۱۴، حدود ۴۴۰۷۳ نفر مبتلا به ویروس HIV در ایالات متحده تشخیص داده شدند.

       بیش از ۴۰ درصد از افراد مبتلا به HIV سیگاری هستند و تعداد افراد مبتلا به HIV در آمریکا که سیگار می‌کشند، در حدود ۲۴۷، ۵۸۶ نفر است. همچنین ۲۰ درصد از افراد مبتلا به HIV، قبلا سیگاری بوده‌اند.

       افراد مبتلا به HIV که سیگاری هستند در مقایسه با سایر افراد بیشتر دچار برفک دهان، زخم‌های سفید دهان، ذات‌الریه، بیماری انسدادی مزمن ریه، بیماری‌های قلبی و سکته و سرطان ریه و انواع دیگر سرطان می‌شوند.

       محققان در این پژوهش با استفاده از یک شبیه سازی کامپیوتری بیماری و درمان HIV، طول عمر افراد مبتلا به ایدز سیگاری و غیرسیگاری را محاسبه کردند.

       نتایج نشان داد که در افراد مبتلا به HIV که تحت درمان بوده و روند درمانی خود را به درستی دنبال می‌کنند، سیگار کشیدن می‌تواند طول عمر را تا دو برابر بیشتر از خود ویروس HIV کاهش دهد.

       مردان سیگاری که درمان HIV را در سن ۴۰ سالگی آغاز کرده بودند در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیدند، در حدود 7/6 از طول عمر خود را از دست داده بودند که این میزان در زنان 3/6 سال است.

       گفتنی است مردانی که سیگار کشیدن را در ۴۰ سالگی ترک کرده و درمان خود را شروع کردند، 7/5 سال از طول عمر خود را مجددا به دست آوردند که این میزان در زنان 6/4 سال است. در نتیجه احتمال مرگ افراد مبتلا به HIV که روند درمانی خود را دنبال کرده اما در عین حال سیگار می‌کشند، بر اثر بیماری‌های مرتبط به سیگار بیشتر از خود ویروس HIV است. اگر فردی تا سن ۶۰ سالگی سیگار بکشد و در این سن تصمیم به ترک سیگار بگیرد، باز هم به افزایش طول عمر خود کمک شایانی کرده و نسبت به افراد سیگاری طول عمر بیشتری خواهد داشت.

       این گروه اظهار کردند که ترک سیگار نقش کلیدی در برنامه‌های مراقبتی افراد مبتلا به HIV دارد و آن‌ها برای توصیه بهترین راه برای کمک به افراد مبتلا به HIV در جهت ترک سیگار نیازمند انجام تحقیقات بیشتری هستند.

       آن‌ها همچنین به بررسی منافع بهداشتی و اقتصادی ترک سیگار در میان افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی پرداختند.سپید
منبع: MNT
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: