کد خبر: ۱۳۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 12
با توجه به تعامل و جلساتی كه در ماه‌های اخير بين مسئولان سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت برگزار شده و فضای تعاملی به وجود آمده، بايد با صبر و تأمل مسير را طی کرد تا خواسته هاى پرستاران عملی شود.
شفا آنلاین>سلامت>عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: وضعيت حرفه‌اى پرستارى بيش از هر امری نيازمند تعريف جايگاه پرستاران در طرح تحول سلامت است.

به گزارش شفا آنلاین،حيدرعلی عابدی عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراى اسلامى گفت: تعريف پايگاه‌های سلامت در مناطق شهری و مراكز جامع سلامت در حاشيه شهرها 2 اتفاق مهم در طرح تحول سلامت براى پرستاران است و همه اين مراكز نياز خود به پرستار را به طور رسمى اعلام كرده‌اند.

عضو كميسيون بهداشت و درمان با اشاره به كمبود پرستار افزود: با وجود اعلام نياز و بكارگيری پرستاران در اين مراكز وزارت بهداشت مراقبان سلامت را در پايگاه هاى سلامت بكار گرفت. از طرف ديگر به علت رشد سريع جمعيت سالمند در كشور و حركت به سمت افزايش سالمندی، به ميزان زيادی در كشور به مراقبت‌های پرستاری در منزل نياز داريم. بنابراين سازمان‌ها و مراجع فعال در حوزه پرستاری برای تعريف جايگاه پرستاران بايد در اين نوع فعاليت‌ها تمركز كنند.

وى عنوان كرد: من بارها از مسئولان اجرایی سازمان نظام پرستاری در خواست همكاری با وزارت بهداشت در اين عرصه های نو را داشته ام تا نقش پرستاران را هم در طرح تحول سلامت و هم در ارائه خدمات مراقبت در منزل برای سالمندان تعريف كنند.

عابدی با اشاره به نظر سازمان نظام پرستارى در اين خصوص، اظهار داشت: با وجود اين تاكيدها من در موضع‌گيری های پنج يا شش ماهه اخير كه از سوی مسئولان سازمان نظام پرستاری ديده ام، كمتر شاهد دنبال كردن جايگاه خاصی برای احقاق اين حقوق پرستاران بودم و بيشتر انتقاد از نظام پرداخت‌ها و انتقاد از طرح تحول سلامت را مطرح كرده اند.

وی ادامه داد: توصيه من به مسئولان سازمان نظام پرستاری تمركز روی اين مسئله است تا جايگاه واقعی پرستاران ارتقا يابد و بر كسب حق و حقوق پرستاران تاكيد شود و البته اين كار با تعامل با وزارت بهداشت امكانپذير است.

عضو كميسيون بهداشت و درمان ادامه داد: با توجه به تعامل و جلساتی كه در ماه‌های اخير بين مسئولان سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت برگزار شده و فضای تعاملی به وجود آمده، بايد با صبر و تأمل مسير را طی کرد تا خواسته هاى پرستاران عملی شود.

وی يادآور شد: برای نقد سيستم نظام سلامت افراد ديگری صاحب نظر هستند و در خود كميسيون بهداشت و درمان مجلس به دقت اين مسائل در حال بررسي است. از طرفى هر جا كه لازم باشد، كميسيون بهداشت و درمان مجلس وارد عمل می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: