کد خبر: ۱۳۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی کشور گفت: یکصد متخصص در خارج از مرز مهران و در کشور عراق تیم هلال احمر را همراهی می کنند.

شفا آنلاین: پیرحسین کولیوند  افزود: 40 نفر از بهداشت محیط در آنجا با کارت شناسایی عراقی حضور دارند و همه مواکب عراق را نظارت می کنند.
به گزارش شفا آنلاین،وی با بیان اینکه ظرفیت تجهیزات پزشکی و خدمات ارائه شده نسبت به سال گذشته سه برابر شده، اظهار کرد: 2200 پایگاه فوریت های پزشکی جاده ای با ظرفیت 14 هزار نفر، مرزهای افغانستان تا مرزهای مهران و چزابه پوشش می دهند. در مرزها ظرفیت بیمارستان ها چند برابر اضافه شده و ظرفیت تخت های بیمارستان امام حسین(ع) مهران به 350 تخت افزایش یافته است.
رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی کشور خاطرنشان کرد: پنج اتاق عمل در ایلام اضافه شده و از انجا که شروع راهپیمایی اردبعین امسال زودتر از سالهای گذشته آغاز شده، فعالیت همکاران هم همراه با آن آغاز شده است.
کولیوند با اظهار تاسف نسبت به آنچه در سامرا اتفاق افتاد، گفت: 2 فروند آمبولانس هواپیما برای انتقال در نظر گرفتیم و 102 مجروح اتفاق تروریستی در سامرا را ظرف 48 ساعت به کشور بازگرداندیم که این اقدام بی نظیر بود.
وی ادامه داد: تا ساعت 1 و نیم شب 88 مجروح را ابتدا وارد کشور و در 11 بیمارستان تهران مستقر کردیم. از همه مصدومان بازدید به عمل آمد و هر روز سه گروه از این مصدومان ملاقات می کنند و شرایط آنان را به اطلاع مسوولان می رسانند.
به گفته وی کولیوند، 51 نفر از این مجروحان مرخص شدند و چهار نفر در بخش ویژه بیمارستان بستری هستند و حال بقیه نیز خوب است.
رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی کشور درباره حادثه تلخی که برای زائران با سقوط اتوبوس بوقوع پیوست، گفت: مصدومان را به بیمارستان های فارس و یاسوج منتقل کردند و در بیمارستانها جلسه اضطراری برگزار شد.
وی ادامه داد: در حله هم اتوبوسی واژگون شد که 19 مصدوم داشت و تا ساعت یک بامداد مصدومان را در بیمارستان اهواز بستری کردیم.
کولیوند کفت: اما گلایه این است که بقیه دستگاه ها مانند پلیس و راهداری در این شرایط باید فعال تر وارد میدان می شدند که نشدند و در حادثه اتوبوس کاروان یزدی فردی از یک خانواده، چهار نفر از عزیزان خود را از دست داد.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان ماه برپا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: