کد خبر: ۱۳۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
براساس آمار رسمی تا پیش از اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت، سالانه 700 هزار نفر از خانواده های ایرانی به خاطر پرداخت هزینه های درمان، فقیر می شدند.

شفا آنلاین:سید محمد هادی ایازی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش نقش رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همدان افزود: قبل از اجرای برنامه تحول نظام سلامت ، مردم مجبور بودند 70 درصد از هزینه های درمان را از جیب خود پرداخت کنند که در نتیجه این روند، هر سال 700 هزار نفر از خانواده ها به خاطر هزینه های سنگین درمانی دچار فقر می شدند.
وی با بیان اینکه هر فردی که دچار فقر می شود پیامدهایی را به دنبال دارد افزود: اما دو موضوع فقر و بیکاری در افزایش آسیب اجتماعی تاثیر گذار است که ریشه بیشتر آسیب ها از این دو موضوع نشات می گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،وی تصریح کرد: در دهه های گذشته کشورهای پیشرفته با مشکل اشتغال درگیر بودند که برای رفع این معضل سازمان ملل اعلام کرد که هر کسی نتوانتد یک شغل ایجاد کند بی سواد است و همین امر منجر به کاهش آمار بیکاری در این کشورها شد.
ایازی با بیان اینکه حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق ریشه در اشتغال و اقتصاد دارد افزود: وجود 11 میلیون حاشیه نشین و بیش از یک میلیون معتاد در کشور ریشه در این موضوع دارد.
وی با تاکید بر اینکه با رونق اقتصادی شغل ایجاد می شود و مشکلات خانواده رفع خواهد شد ادامه داد: حل مشکلات خانواده در این حوزه ها موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود.
همایش 2 روزه نقش رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همدان برگزار شد.
برچسب ها: اختتامیه ، آسیب ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: