کد خبر: ۱۳۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
در سال جاری پیوند خارجی در کشور به منظور ممانعت از حاشیه سازی و تجاری شدن عضو، ممنوع شده است. ما با وجود این روش هایی چون توریسم درمانی مثلا جراحی چشم در کشور انجام می شود.
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیوند خارجی به منظور جلوگیری از تجاری شدن آن در کشور ممنوع است.

به گزارش شفا آنلاین، سعید کاظمینی روز پنجشنبه در نشست خبری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات افزود: در سال جاری پیوند خارجی در کشور به منظور ممانعت از حاشیه سازی و تجاری شدن عضو، ممنوع شده است. ما با وجود این روش هایی چون توریسم درمانی مثلا جراحی چشم در کشور انجام می شود.

کاظمینی مرکز پیوند را شامل اداره شبکه پیوندی، سلول درمانی و فناوری تولید مثل برشمرد و اظهار کرد: فعل و انفعالات هر نوع انتقال سلول، عضو و بافت در این حوزه کنترل می شود.
رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سه هزار و ٥٠٠ پیوند عضو پیوند شده است، گفت: این پیوند ها غیر از پیوند نسج مانند قرنیه که بیش از پنج هزار مورد بود و پیوند پوست است.
به گفته وی، سه هزار مورد پیوند کلیه و یکصد مورد پیوند قلب در سال گذشته انجام شد که نکته قابل ملاحظه امسال در رابطه با پیوند اعضا استفاده بیشتر از بیماران مرگ مغزی و استفاده کمتر از عضو بدن زنده بود.
کاظمینی ادامه داد: پیوند کبد عمدتا از مرگ مغزی است و از ٧٠٠ پیوند تعداد ٦٣٠ پیوند مرگ مغزی بود.
وی با بیان اینکه هشت مرکز پیوند قلب در کشور وجود دارد، گفت: همه این مراکز البته فعال نیستند و پیوند قلب از آن دسته از مواردی است که با توجه به نیاز باید افزایش پیدا کند.
به گفته کاظمینی، ٢٩ مرکز پیوند کلیه، هفت مرکز کبد، هشت مرکز قلب و ٢ مرکز ریه در کشور وجود دارد.
وی ایران را قطب اصلی پیوند اعضا در منطقه عنوان کرد و گفت: مردم پیشتر برای پیوند اعضا با انجام هزینه گزافی به خارج از کشور مراجعه می کردند که بعد از انجام این اقدام در ایران یک میلیارد و ششصد میلیون دلار برای کشور صرفه جویی شد.
رییس مرکز پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار پذیره نویسی و اعلام آمادگی مردم برای اهدای سلول های بنیادین شد و گفت: مردم همانطور که خون اهدا می کنند می توانند در اهدای سلول های بنیادین هم پذیره نویسی داشته باشند تا درصورت بروز مشکل پیوند مغز استخوان انجام شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: