کد خبر: ۱۳۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 11
مصطفی کواکبیان، درباره درخواست 10 هزار میلیارد تومانی مدیرعامل بیمه سلامت از مجلس علاوه بر بودجه مصوب که آن را برای اداره امور این سازمان حیاتی دانسته بود، گفت: «من در جریان این حرف نیستم و همین‌قدر می‌دانم که یک‌بار برای همیشه در مورد بحث سلامت و بحث بیمه‌ها باید بین دو وزارتخانه بهداشت و رفاه موضوع حل شود.»
 شفا آنلاین: این نماینده مجلس که معتقد است طرح تحول سلامت با این حجم از بدهی‌ها قابل‌تداوم نخواهد بود، ادامه داد: «من قبلا هم گفته‌ام که بطرفدار تجمیع بیمه‌ها هستم اما به شکلی که به کارگران آسیبی نرسد. همین‌که بتوان یک‌جا بحث بیمه را حل کرد خوب است.»

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید  کواکبیان پیشنهاد داد کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس نشست‌های مشترکی برگزار کنند تا تکلیف موضوع عر چه زودتر مشخص شود. دبیر کل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: «در بحث تجمیع وزارت تعاون استدلال‌هایی دارد که می‌گوید ممکن است حق کارگران در فرایند کلی تجمیع بیمه‌ها ضایع شود و وزارت بهداشت هم استدلال‌هایی دارد که این منابع باید در اختیارش قرار بگیرد تا خدمات بهتری ارائه دهد.» او گفت: «باید هردوی این حرف‌ها را شنید، تصمیم‌گیری کرد و در مجلس طرحی را ارائه داد. ما طرفدار عقلانیت، تدبیر و ظلم نشدن به هیچ بخشی هستیم و اگر سرسوزنی بخواهد به کسی ظلم شود، ما با آن مخالفیم

. بنابراین معتقدم این اقدام باید کارشناسی شود.» کواکبیان همچنین با اشاره به توانایی دولت در اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان اضافه بر منابع فعلی به وزارت بهداشت، گفت: «به نظرم اجراشدن طرح تحول سلامت نباید فقط متکی به تزریق این پول‌های کلان باشد. قرار نیست دائما منابع کلان در اختیار صندوق‌های بیمه‌ای قرار بگیرد.» به گفته این نماینده مجلس، تحول واقعی در نظام سلامت، پایدار شدن منابع آن است. این روند غلط است که قرار باشد هر بار، وزارت بهداشت بر اساس قدرت خودش و وزیرش پول بگیرد و کاری انجام دهد، چون ممکن است در یک دولت بتواند و در یک دولت نتواند و این‌گونه، همیشه نظام سلامت لنگ می‌ماند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: