کد خبر: ۱۳۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 09
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که شرکت های بیمه رغبتی برای ورود در حوزه توانبخشی ندارند،‌گفت: پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی به نفع بیمه‌ها است.

شفا آنلاین:محمدتقی جغتایی با بیان این که شرکت های بیمه‌‌ای تمام خدمات توانبخشی در پوشش بیمه قرار نمی دهند، اظهارکرد: بیمه کردن خدمان توانبخشی به نفع شرکت های بیمه گر است زیرا با بیمه شدن این خدمات برای افراد از بروز بسیاری از بیماری‌ های دیگر جلوگیری می شود.
به گزارش شفا آنلاین،وی افزود: اگر بیماری که دچار قطع نخاع شده از خدمات توانبخشی استفاده کند دچار مشکلات کلیوی، گوارشی و زخم بستر نمی شود و این موضوع سبب کاهش بسیاری از هزینه ها بعدی می شود.
وی با بیان اینکه شاید شرکت بیمه‌ها متوجه این امرمهم نشده اند، گفت: با توجه به نقش رسانه ها در ارتقا سطح گاهی جامعه بهتراست با بیان زوایا پهنان و آشکار این امر را اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به این که توان پزشکی (توانبخشی) سطح سوم خدمات پزشکی است و‌سطح اول و دوم به ترتیب پیشگیری،‌ بهداشت و درمان است،‌ افزود: برخی از بیماران پس از طی دو مرحله به خدمات توانبخشی نیاز دارند.
جغتایی درباره بیمارانی که نیازمند توانبخشی هستند،‌ گفت: بیمارانی که دچار سکته مغزی قلبی، ‌ضربه مغزی، ‌بیماران پارکینسون، ‌الزایمر و کودکانی که دچار مشکلات اسکلتی هستند، ‌به این سطح از درمان نیاز دارند.
وی بیان اینکه توجه وزارت بهداشت به موضوع توانبخشی اظهارکرد:هم اکنون دفتر توانبخشی درمعاونت درمان وزارت بهداشت ایجاد و تدریج در حوزه درمان و غربالگری و مداخلات اولیه خدمات توانبخشی ورود پیدا می کند.
جغتایی همچنین ازتاسیس مراکز اختلال تکاملی برای کودکان در دانشگاه‌ها پزشکی خبر داد و گفت: برای افراد بزرگسال نیز در پی ایجاد کلینیک‌ها اختلال حافظه هستیم.
وی با اعلام این که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حوزه درمان در پی تاسیس مراکز روزانه و بستری ارایه خدمات توان پزشکی است، افزود: دراین حوزه از خدمات مراکز خصوصی و هلال احمر، بنیاد شهید و بهزیستی بهره‌مند می شویم.
جغتایی درباره امضای تفاهنامه وزارت بهداشت و بنیاد شهید گفت: در پی این تفاهمنامه مراکز روزانه و بستری خدمات توانبخشی پزشکی در تمام استان ها تاسیس و نیز دربرخی از استان ها این مراکز در مراحل پایانی راه اندازی هستند.
وی با اعلام این که براساس این تفاهنامه مکان و تجهیزات را بنیاد شهید و نیروی انسانی را وزارت بهداشت در اختیار این مراکز قرار می دهد،‌ افزود: پیش بینی می شود حدود دوهزار تخت توانپزشکی به مراکز درمانی افزوده شود؛ خانواده شهدا و دیگر افراد امکان بهرمندی از این مراکز را دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: