کد خبر: ۱۳۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 09
عمده برنامه این سازمان در رابطه با سیاست های رهبری است که روی آن کار و متن اولیه آن ابلاغ و بسیاری از مسائل سازمان تامین اجتماعی توسط رهبر معظم انقلاب دیده شده است.
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره موضوع تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری این سازمان (شستا) گفت: تحقیق و تفحص، حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش شفا آنلاین،سیدتقی نوربخش افزود: پرونده تحقیق و تفحص از شستا هنوز به هیات رئیسه تقدیم نشده است و در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است.

** فعالیت مجمع تشخیص برای مساله نظام بازنشستگی
نوربخش در ادامه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چرا هنوز در کشور نظام جامع بازنشستگی نداریم، گفت: در سیاست های کلی مقام معظم رهبری در بخش تامین اجتماعی پیش نویس اولیه آن ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: البته از حدود 2 سال پیش به دلیل اینکه سند بالادستی در سیاست های مقام معظم رهبری آمده است، سازمان تامین اجتماعی با مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمسیون اجتماعی آن و دبیر مجمع جلسات متعدد کارشناسی داشته است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه پیش نویس اولیه این سیاست ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام روی این موضوع کار می شود.

** کسر حق بیمه از اضافه کار در اختیار دولت است
نوربخش در ادامه درباره کسر اضافه کار از حق بیمه که در سنوات گذشته از کارکنان دولت صورت گرفته است، گفت: دولت هم مانند بقیه کارفرمایان بالاخره اگر حق بیمه ای را به سازمان پرداخت کند سازمان، آن را کسر می کند و اگر پرداخت نکند طبیعتا امکانی برای آن وجود ندارد. مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: در عین حال این موضوع در اختیار دولت است.

** سیاست های رهبری ضامن پایداری منابع تامین اجتماعی
مدیرعامل تامین اجتماعی درباره فعالیت های سازمان در حوزه بازنشستگی گفت: عمده برنامه این سازمان در رابطه با سیاست های رهبری است که روی آن کار و متن اولیه آن ابلاغ و بسیاری از مسائل سازمان تامین اجتماعی توسط رهبر معظم انقلاب دیده شده است.
وی به برخی از این برنامه ها مانند نظام چند لایه تامین اجتماعی و عدم انجام تکالیف بدون منبع به عنوان چالش های جدی این سازمان اشاره کرد و افزود: به طور قطع این سیاست ها اگر به نتیجه برسد به عنوان یک سند بالادستی، ضامن پایداری منابع سازمان و حفظ منابع بیمه شدگان تامین اجتماعی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: