کد خبر: ۱۳۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 09
بزرگ ترین چالش فعلی دولت در حوزه دارویی که بسیار خطرناک شده است، مساله بدهی بیمه‌هاست و اکنون به مرحله‌ ای رسیده است که واقعا کار سخت شده است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو هشدار داد: بدهی بیمه‌ها وضعیت چرخه تولید داروی کشور را به وضعیت خطرناکی کشانده است و اگر تا دو ماه آینده این بدهی جبران نشود، تولید برخی کارخانه‌های دارویی متوقف می‌شود و امکان دارد کشور وارد مرحله بحران دارو شود.

به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند وضعیت بدهی بیمه‌ها به شرکت های دارویی را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: من هشدار می‌دهم و واقعا نگران توقف تولید دارو در کشور و بروز بحران هستم.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بزرگ ترین چالش فعلی دولت در حوزه دارویی که بسیار خطرناک شده است، مساله بدهی بیمه‌هاست و اکنون به مرحله‌ ای رسیده است که واقعا کار سخت شده است.
وی ادامه داد: بدهی سنگین بیمه‌ها به مراکز درمانی و دارویی و متعاقب آن بدهی این مراکز به شرکت های توزیع و تولید کننده‌های دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بسیار زیاد است و اگر هر چه زودتر این بدهی جبران نشود، چرخه تامین دارو در کشور دچار بحران خواهد شد.
دیناروند در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه چقدر فرصت هست تا بدهی ها پرداخت شود؟ گفت: اگر تا پایان آبان یا حداکثر آذرماه این بدهی ها پرداخت نشود، کار به مرحله خطرناکی می رسد و برخی شرکت های دارویی مجبور می‌شوند، خطوط تولیدی خود را متوقف کنند و برخی از تولیدکنندگان دارو به مرحله ورشکستگی می‌رسند.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: اگر یک خط تولید دارو متوقف شود، ماه ها طول می کشد تا دوباره این چرخه تولید دوباره به شرایط عادی بازگردد و در آن مدت دچار بحران دارویی در کشور می شویم.
وی گفت: این اتفاق ضربه بدی برای سلامت مردم و بیماران و نیز برای دولت و نظام خواهد بود.
دیناروند گفت: در سه سال گذشته بازار دارو به خوبی کنترل شده است و آرامش در بازار دارویی کشور حاکم بود، حیف است که نتوانیم از این دستاورد ملی حفاظت کنیم.
معاون غدا و داروی وزیر بهداشت درباره میزان بدهی بیمه‌ها به شرکت های دارویی گفت: کل بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت بیش از 10 هزار تومان است اما بدهی بیمه‌ها به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی حدود چهار هزار میلیارد تومان است و من شخصا از این وضعیت نگران هستم.
وی درباره مشکلات شرکت های دارویی گفت: من شرکت دارویی را می‌شناسم که هر ماه دو میلیارد تومان فروش دارو دارد ولی اکنون 100 میلیون تومان ندارد که کارهای روزمره خود را اداره کند.ایرنا
برچسب ها: سلامت ، بیمه ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: