کد خبر: ۱۳۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 08
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >آیین افتتاح ١٤ واحد تک نفره زایمان طبیعی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین ،صبح امروز هجدهم آبان ماه 95 آیین افتتاح 14 واحد تک نفره زایمان‌ طبیعی ("ال.دی.آر") با حضور دکتر علی شهرامی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، هیئت رئیسه و جمعی از مدیران این دانشگاه در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی حضرت امیرالمومنین (ع) برگزار شد.

دکتر مهدی شادنوش در این آیین افتتاح که در ارتباط ویدئویی با دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد، اظهار کرد: این واحد‌های تک نفره "ال.دی.آر"در سه شهرستان سمنان، دامغان و مهدیشهر به بهره‌برداری رسیدند.

وی از کاهش آمار سزارین‌ها در این استان خبر داد و افزود: این دانشگاه در کنار ایجاد این زیرساخت‌ها و تجهیزات به‌روز می‌کوشد به کاهش بیش از پیش سزارین و افزایش زایمان‌های طبیعی در کشور کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به نقش مهم فرهنگ‌سازی در این زمینه تصریح کرد: در نتیجه این اقدامات و فرهنگ‌سازی‌ها آمار سزارین‌های غیرتکراری در استان سمنان از 41 درصد در سال 91 به 25 درصد در 6 ماهه اول امسال رسیده است.

دکتر شادنوش گفت: کل زایمان‌های طبیعی در این استان نیز از 37 درصد در سال 92 به 47 درصد در 6 ماهه اول سال‌جاری رسیده که آمار امیدبخشی است.

وی این توفیقات را نتیجه یک کار جمعی دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های به‌دست آمده در این بخش علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان نتیجه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی در سطح جامعه است که باید با قوت بیشتری تداوم بیابد.

رئیس دانشگاه یادآوری کرد: با راه‌اندازی این واحد های تک نفره زایمان طبیعی، خدمات راحت‌تری به مادران ارائه و برخلاف گذشته که چندین زایمان در یک اتاق صورت می‌گرفت دیگر مادران از فضای اختصاصی و کاملا ایمن و مدرنی برای زایمان برخوردار می‌شوند.

وی بااشاره به اعتبارات هزینه شده در این پروژه تصریح کرد: برای راه اندازی این 14 واحد های تک نفره زایمان طبیعی ("ال.دی.آر") بالغ بر 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

گفتنی است: این آیین  همزمان با افتتاح714 واحد تک نفره زایمان طبیعی در 37 دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: