کد خبر: ۱۳۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 08
هدف سازمان بیمه سلامت ایران از تشکیل پرونده این است که بیماران بتوانند با کمک پرونده هایی که دارند، در مراجعه به داروخانه ها و بر اساس تعیین پروتکل درمانی توسط پزشک معالج در سامانه تایید نسخ ادارات کل بیمه سلامت استان های سراسر کشور، داروی مورد نظر خود را دریافت کنند.
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل دفتر مدیریت خدمات بیمه سلامت تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: داروهای بیماران هموفیلی در داروخانه های سراسر کشور بر اساس تشکیل پرونده در سامانه تایید نسخ ادارات کل بیمه سلامت استانی امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین، حنان حاجی محمودی اظهارکرد: تحویل دارو بر اساس تشکیل پرونده از 15 آبان ماه جاری شروع شده است.
وی افزود: هدف سازمان بیمه سلامت ایران از تشکیل پرونده این است که بیماران بتوانند با کمک پرونده هایی که دارند، در مراجعه به داروخانه ها و بر اساس تعیین پروتکل درمانی توسط پزشک معالج در سامانه تایید نسخ ادارات کل بیمه سلامت استان های سراسر کشور، داروی مورد نظر خود را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: این فرایند طی توافقی در نشست مشترک با معاونت های درمان و دارویی سازمان غذا و دارو، رئیس کانون هموفیلی ایران و سازمان بیمه تامین اجتماعی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تشکیل پرونده های یاد شده همچنین با توجه به بررسی گزارشات هزینه ای و تعداد دفعات مراجعه بیماران هموفیلی در مقطع زمانی سال 94 و 6 ماهه نخست سال 95 و همچنین در راستای صیانت و پاسداری از منابع مالی حوزه سلامت و تجویز و مصرف منطقی دارو به عنوان یکی از حائز اهمیت ترین سرمایه ملی، انجام شده است.
مدیر کل دفتر مدیریت خدمات بیمه سلامت تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران یادآورشد: سازمان بیمه سلامت ایران در این راستا، سیستم کنترلی تشکیل پرونده را فعال کرده است تا بتواند ضمن جلوگیری از خروج غیر ضروری و نابجای دارو های هموفیلی از حوزه سلامت و چرخه دارویی، تجویز و مصرف منطقی دارو در کشور را بهینه سازی کند.
هموفیلی نوعی اختلال انعقادی خون است؛ البته در زمان حاضر گفته می شود که 15 نوع اختلال انعقادی وجود دارد که هموفیلی معروف ترین آن است و همین اصطلاح در ادبیات رسمی و رسانه ای کشور به تمام اختلالات انعقادی گفته می شود؛ به عبارت دیگر خود اختلال انعقادی هموفیلی در واقع کمبود فاکتور 8 و 9 است.
این بیماری وابسته به جنس است و از زن منتقل می شود و مرد را مبتلا می کند اما در زمان حاضر آنچه که هنجار شده است این است که به همه 15 نوع اختلال انعقادی به صورت عام، هموفیلی می گویند؛ بنابراین باید دقت داشت که هر اختلال انعقادی، هموفیلی به شمار نمی آید و هموفیلی همان کمبود فاکتورهای 8 و 9 است.
در زمان حاضر 12 هزار بیمار هموفیلی در بانک اطلاعات انجمن هموفیلی ثبت شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: