کد خبر: ۱۳۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 09
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ضمن حمایت از برگزاری انتخابات الکترونیک این سازمان، تاکید کرد: «اقتدار سازمان‌های صنفی و مردم‌نهاد وابسته به افزایش میزان مشارکت مردم و اعضای این نهادهاست.»
شفا آنلاین:  محمود فاضل گفت: «برگزاری انتخابات الکترونیک با هدف افزایش مشارکت انجام می‌شود. برگزاری پایلوت این طرح برای انجمن‌های علمی هم در همین راستاست. تمام کسانی که در حوزه سلامت دغدغه دارند با برگزاری انتخابات الکترونیک موافق خواهند بود. ما هم در سازمان نظام پزشکی به دنبال فراهم‌کردن زیر‌ساخت‌ها برای طراحی انتخابات الکترونیک هستیم.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید  البته از جمله ملاحظاتی که در این انتخابات باید رعایت کرد، گستردگی شعب نظام پزشکی در سطح کشور است. همچنین آیین‌نامه انتخابات سازمان نظام پزشکی از طرف شورای عالی سازمان باید بازنگری شده و در نهایت توسط وزیر بهداشت به سازمان ابلاغ شود.»

       او با اشاره به اینکه اقتدار سازمان‌های صنفی و مردم‌نهاد در افزایش میزان مشارکت مردم و اعضای این نهادهاست، تصریح کرد: «از برگزاری انتخابات الکترونیک حمایت می‌کنیم. در حال حاضر گفت‌وگوهایی برای طراحی یک مدل نظام انتخاباتی الکترونیک انجام‌شده اما هنوز اقدام خاصی انجام‌نشده است.» فاضلیان ضمن انتقاد از مطالبات داروخانه‌ها و موسسات پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر عنوان کرد: «گمان می‌کنم بیمه‌ها به‌عنوان یک صنعت مترقی و پیش‌رو باید با شرکای خود تعامل بهتری داشته باشند. این یعنی مطالبات مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت، به‌روز پرداخت شود تا این مراکز بتوانند به حیات خود ادامه دهند.» عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی افزود: «به نظر می‌رسد مشکل اصلی در تزریق نامناسب منابع مالی به سازمان‌های بیمه‌گر است. بنابراین روی سخن من برای حل این مشکل با دولت است. براساس قانون، دولت مکلف است برای مدیریت حوزه سلامت، منابع و امکانات کافی را در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار دهد. گمان می‌کنم یکی از خلاءهای طرح تحول نظام سلامت همین موضوع منابع ناکافی است.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: