کد خبر: ۱۳۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 07
بیماری‌های صعب‌العلاج در جهان افزایش یافته و اگر کسی کشوری در دنیا پیدا کند البته به غیر از کشورهای جنگ زده که طی 50 سال گذشته هزینه‌های بهداشت و درمان آنها کاهش یافته باشد جایزه می‌دهم.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 35 درصد رشد اقتصادی 11 کشور صنعتی جهان همچون فرانسه و انگلیس از حوزه سلامت بدست آمدده و طی 50 سال گذشته هیچ کشور پیشرفته‌ای نبوده که هزینه بهداشت و درمان را کاهش داده باشد.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در نشست خبری که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد در ارتباط با روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان عملیات تروریستی در سامرا اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه وزارت بهداشت جهت کمک به آسیب دیدگان اعلام آمادگی کرد و سه هواپیما جهت انتقال مصدومان در نظر گرفته شد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مصدومان انتقال یافته در حال حاضر وضعیت پایداری دارند و رسیدگی به آنها بسیار مناسب بوده افزود: مصدومان به بیمارستان‌های شریعتی، هفت تیر، امام خمینی، سینا و ... منتقل شدند.

وی در ادامه در مورد هزینه‌های سلامت گفت: بیماری‌های صعب‌العلاج در جهان افزایش یافته و اگر کسی کشوری در دنیا پیدا کند البته به غیر از کشورهای جنگ زده که طی 50 سال گذشته هزینه‌های بهداشت و درمان آنها کاهش یافته باشد جایزه می‌دهم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: 35 درصد رشد اقتصادی 11 کشور اصلی صنعتی همچون فرانسه‌، انگلیس، آمریکا و ... از حوزه سلامت بدست آمده است.

حریرچی گفت: در حال حاضر روند بیماری‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده و سیستم‌‌های بهداشتی درمانی نیز زیرساخت‌های خود را بدین منظور باید اصلاح کنند. ما نیز برنامه‌هایی در این زمینه داریم.

وی در مورد توزیع نیروهای متخصص در شهرها و روستاها گفت: اکنون 5799 هزار پزشک در 388 بیمارستان محروم و 7200 پزشک در 402 بیمارستان بزرگ در 19 تخصص در طرح مقیمی 24 ساعته شرکت می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در کل 577 بیمارستان دولتی تعداد متخصصین را به 16 هزار و 852 نفر رسانده‌ایم، همچنین 658 کیلینیک را اداره می‌کنیم و 250 کیلینیک ویژه را نیز با 6440 مطب در درون آنها جهت ارائه خدمت به مردم در نظر گرفته شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: