کد خبر: ۱۲۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 06
بیماری CTE، یک بیماری مغزی پیش رونده است که بر اثر ضربه های مکرر به سر ایجاد می شود. تشخیص آن فقط از طریق کالبدشکافی امکان پذیر است.
شفا آنلاین:محققان عنوان می کنند التهاب ناشی از ضربه به سر در فوتبال منجر به بروز بیماری انسفالوپاتی مزمن پس از سانحه می شود که یک بیماری مغزی مخرب است.

به گزارش شفا آنلاین،جاناتان چری، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بوستون، در این باره می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که بازی فوتبال برای طولانی مدت می تواند منجر به التهاب بلندمدت مغز شود و این التهاب می تواند منجر به بروز CTE شود.»

چری در ادامه می افزاید: «اگرچه ممکن است التهاب در مغز به خصوص بعد از آسیب، نقش حفاظتی داشته باشد، اما مطالعه ما نشان می دهد که سال ها بعد از بازی فوتبال، این التهاب در مغز باقی می ماند و با ابتلا به CTE مرتبط است.»

بیماری CTE، یک بیماری مغزی پیش رونده است که بر اثر ضربه های مکرر به سر ایجاد می شود. تشخیص آن فقط از طریق کالبدشکافی امکان پذیر است.

در این مطالعه، محققان مغز ۶۶ بازیکن حرفه ای متوفی و همچنین مغز ۱۶ فرد غیرورزشکار را بررسی کردند تا علائم آسیب سلولی و التهاب را در آنها شناسایی کنند. محققان همچنین مدت زمان ورزش هر فرد را با میزان التهاب، شدت CTE و دمانس (زوال عقل) بررسی کردند.

تیم تحقیق با استفاده از مدل کامپیوتری دریافت افرادی که مدت زمان طولانی تری فوتبال بازی کرده بودند بیشتر دچار التهاب بودند.

التهاب نقش مهمی در سایر بیماری های مرتبط با مغز نظیر آلزایمر، پارکینسون و ALS ایفاء می کند.

برچسب ها: دانشگاه ، فوتبال ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: