کد خبر: ۱۲۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 06
وزیر بهداشت تاکید کرد:
هاشمی ابراز امیدواری کرد که برنامه ششم توسعه بنحوی تدوین شود که با درآمدهای کشور مطابقت داشته باشد زیرا در غیر اینصورت، آرزوها روی کاغذ نوشته می شود و هیچ فایده ای به جز اختلاف بین دستگاه های اجرایی برای کشور ندارد
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با بیان اینکه تاخیر پرداخت مطالبات از سوی بیمه ها به ارائه دهندگان خدمات آسیب می زند، افزود: افرادی که به ما دارو و تجهیزات فروختند به شدت تحت فشار هستند و کارکنان وزارت بهداشت مانند پرستاران، پیراپزشکان و پزشکان و دیگر پرسنل، از این جهت آسیب زیادی از نظر مالی و روحی دیدند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید خود از بیمارستان حضرت زهرا(س) شهرستان رشتخوار استان خراسان رضوی، افزود: رسانه ها طوری ادعا می کنند که تمام اعتبارات به آنها اختصاص داده شده در حالی که یک سال است حقوق و مزایا دریافت نکرده و باید برخی نیش و کنایه ها را هم تحمل کنند.

وی  در خصوص عدم اجرای مصوبه تعرفه پرستاری در ۹ سال گذشته، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مصوبات زیادی را تصویب کرده که هنوز اجرا نشده اما باید برای اجرایی شدن مصوبات، اعتبار مورد نیاز را پیش بینی کند و وزارت بهداشت هم علاقه مند به اجرای تعرفه پرستاری است اما هنر نیست که قانون را بدون در نظر گرفتن منابع مورد نیاز تصویب کنیم.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که برنامه ششم توسعه بنحوی تدوین شود که با درآمدهای کشور مطابقت داشته باشد زیرا در غیر اینصورت، آرزوها روی کاغذ نوشته می شود و هیچ فایده ای به جز اختلاف بین دستگاه های اجرایی برای کشور ندارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: پرستاران انتظار دارند که قانون تعرفه پرستاری که ۹ سال از تصویب آن می گذرد، اجرا شود اما هر میزان که بگوییم نیاز به منابع مالی دارد آنها عنوان می کنند که تعرفه پرستاری، قانون است ولی قانون زمانی ارزش دارد که قابل اجرا باشد.

همچنین وی در در حاشیه بازدید خود از بیمارستان حضرت زهرا(س) شهرستان رشتخوار عنوان کرد: این بیمارستان قبل از مسئولیت ما افتتاح شده اما اتاق عمل آن هنوز بهره برداری نشده زیرا اشکالاتی داشته و حداکثر زمان برای برطرف کردن این اشکالات یک ماه است و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و محلی برای حل این مشکلات تا یک ماه آینده، قول مساعد دادند.

وی یادآور شد: پرونده بهره برداری این بیمارستان باید صادر شود که دستورات لازم در این زمینه صادر شد و امیدواریم که فرماندار و مسئولان محلی برای برطرف شدن مشکلات این بیمارستان، همکاری کنند.

وزیر بهداشت گفت: هر میزان اعتباری که برای این بیمارستان مورد نیاز است، باید تا یک ماه آینده فراهم شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: