کد خبر: ۱۲۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 05
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات مراکز درمانی طی یک سال گذشته، گفت: بیمه تامین اجتماعی 15 هزار میلیارد ریال به بیمارستان های کشور بدهکار است.

شفا آنلاین:سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز طرح ارائه خدمات و مراقبت های فعال بهداشتی در کلانشهرهای کشور در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: سازمان های بیمه گر حدود یک سال است که مطالبات مراکز درمانی را پرداخت نکرده اند و بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی بدهی های بسیار دارند.
 به گزارش شفا آنلاین،وی اظهار کرد: بیمه تامین اجتماعی پول را از بیمه شدگان دریافت کرده اما امسال حتی یک ریال بابت بدهی خود به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت نکرده و بخشی از بدهی ها نیز مربوط به سال گذشته است.
وی گفت: سازمان های بیمه گر برای پرداخت بدهی خود به حوزه سلامت که اکنون با تاخیر یک ساله مواجه است باید ملزم به رعایت قانون شوند.
وزیر بهداشت افزود: بر اساس قانون، 60 درصد از مطالبات مراکز درمانی باید ظرف 2 هفته بعد از دریافت اسناد پرداخت شود و در غیر این صورت سازمان های بیمه گر باید جریمه آن را پرداخت کنند.
به گفته وی، 40 درصد باقی مانده مطالبات مراکز درمانی نیز باید ظرف سه ماه توسط بیمه ها پرداخت شود.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: درحالی که مطالبات مراکز درمانی از سوی بیمه ها پرداخت نشده، برخی حرف های نامناسب می زنند و آدرس های اشتباه می دهند و می گویند که این پول قرار است در جیب پزشکان برود، درحالی که 19 درصد از این میزان حق الزحمه پزشکان و کارکنان است.
وی گفت: برخلاف تبلیغاتی که انجام می شود این پول برای پزشکان نیست، هرچند که آنان نیز حق دارند و اکنون یکسال است که هزینه خدمات خود را دریافت نکرده اند.
وی افزود: در این شرایط برخی رسانه ها نیز با همراهی برخی تشکل ها بیانیه های غیر منصفانه داده اند و ما را متهم کرده اند این در حالی است که اگر هر دستگاه و صنف دیگری این حجم طلب را داشته باشد، خدمتش را ادامه نمی دهد.
وزیر بهداشت با اشاره به تصویب طرح عرضه اوراق مشارکت برای رفع مشکلات مطالبات مراکز درمانی اظهار کرد: در این زمینه باید هماهنگی بین وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و سازمان های بیمه گر وجود داشته باشد تا بتوانند اوراق را به پول تبدیل کنند.
وی گفت: برای دریافت اوراق مشارکت نیاز به وثیقه است که جای تعجب دارد که از وزارت بهداشت که طلبکار است، وثیقه می خواهند.
وی با اشاره به مطالبات دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمه ها افزود: مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه هفت هزار و 500 میلیون ریال از بیمه ها طلب دارند و از سوی دیگر به میزان پنج هزار و 400 میلیارد یال به شرکت های دارویی، تجهیزات پزشکی، خدماتی و پزشکان و پرستاران بدهکارند.
اجرای طرح خدمات بهداشتی رایگان و استقرار مراقبت های فعال بهداشتی در 6 شهر بزرگ کشور امروز طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد آغاز شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: