کد خبر: ۱۲۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 05
رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد
رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت:سرطان بیماری رو به رشدی در کشورمان است تا جایی که هزینه های درمانی بیماران سرطانی در سالهای اخیر ١٢٠ برابر شده است،

شفاآنلاین>سلامت>رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با انتقاد از عدم تشخیص به موقع سرطان در کشور گفت: در ایران این تشخیص به موقع نیست و همین امر هزینه‌های درمان را بالا برده است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر عباس کبریایی زاده اظهار کرد: برخی از داروهای ضد سرطانی آثار شفا بخشی بالایی دارند مشروط براینکه بیماری به موقع تشخیص داده شود. برخی از داروهای ضد سرطان هزینه‌ای بیش از ٦٠٠ میلیون تومان دارند و برخی با ٥ میلیون تومان بطور کامل اثربخش اند.

وی ادامه داد: سرطان بیماری رو به رشدی در کشورمان است تا جایی که هزینه های درمانی بیماران سرطانی در سالهای اخیر ١٢٠ برابر شده است، بیمه تامین اجتماعی برای درمان بیماری های خاص حمایتهای خاصی را در نظر گرفته که امری متداول در همه کشورهاست به عنوان مثال در انگلستان، بیمه ها، برای درمان بیماری سرما خوردگی حمایت کمی از بیمار دارند و برعکس برای درمان بیماری صعب العلاج حمایتهای بالایی را در نظر می گیرد.

کبریایی زاده تصریح کرد: بیشترین اثر بخشی داروها در مراحل درمان بیماری، مرحله تشخیص است که در این مرحله سهم داروها بسیار کم است و برعکس در زمان اوج ابتلا، هزینه های درمانی بسیار بالاست، سازمان تامین اجتماعی سهم بیماران صعب العلاج را به ١٠ درصد رسانده و برخی از مراحل درمان را هم رایگان کرده تا فشار کمتری به بیماران سرطانی وارد شود.

وی در برنامه نبض شبکه خبر  یادآور شد: نکته مهمی که در کشورمان جای خالیش به خوبی احساس می شود تدوین پروتکل داروهایی است که در فهرست بیمه ها قرار دارند، عمده فشار مالی برای درمان بیماران، داروهایی است که مورد تایید وزارت بهداشت نیست و بعضا هم بسیار گران قیمت اند اما پزشکان همین داروها را تجویز می کنند.

 رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: ٩٧ درصد از داروهای بیماران سرطانی را خودمان در کشور تولید می کنیم و فقط ٣ درصد آنها وارداتی هستند، از سال ١٣٨٠ سرمایه گذاری های خوبی برای تولید داروهای ضدسرطان صورت گرفت و ما توانایی کاملی برای تولید قرض و آمپولهای ضد سرطان داریم، از سوی دیگر تفاوتی بین داروهای برند با داروهای ژنریک نیست، توصیه ما به دولت این است به برندها چندان توجهی نداشته باشد و بیشتر توجه خود را صرف مصرف داروهای ژنریک در کشور کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: