کد خبر: ۱۲۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 04
عضو انجمن جراحان ارتوپدی گفت: بد عهدی سازمان های بیمه گر منجر به بی اعتمادی شرکت ها برای فروش تجهیزات به بیمارستانها می شود که ادامه این روند جان بیماران را نشانه می رود.
شفا آنلاین:علیرضا رحیمی عضو انجمن جراحان ارتوپدی و فوق تخصص ارتوپدی کودکان با انتقاد از بدعهدی بیمه ها در پرداخت به موقع بدهی هایشان به بیمارستانها اظهار داشت: متاسفانه تاخیر چشم گیر سازمانهای بیمه گر در پرداخت معوقه هایشان موجب شده تا بیمارستانها که بیشترین درآمدشان از محل دریافت مطالباتشان از بیمه است، در تهیه و خرید تجهیرات پزشکی به ویژه در حوزه جراحی دچار مشکلاتی شوند. 

به گزارش شفا آنلاین،وی گفت: در زمینه جراحی های ارتوپدی در بیشتر موارد نیاز به برخی تجهیزات فوق تخصصی است که باید حین عمل در بدن بیمار مورد استفاده قرار گیرد یا وسیله ای صرفا در یک بیمار قابلیت استفاده را دارد که در این میان تنها برخی از شرکت ها این وسایل مورد نظر را دارند.

رحیمی عنوان کرد: این شرکت ها هنگامی که با بدهی قابل توجه مراکز درمانی و بیمارستان ها روبه رو می شوند، دیگر با مراکز درمانی مربوطه برای فروش تجهیزات قرارداد نمی بندد که این مشکل قطعا جان بیمار نیز به خطر می اندازد یا یک جراحی به چندین نوبت عمل برای بهبودی می انجامد. 

این فوق تخصص ارتوپدی کودکان تصریح کرد: بدقولی بیمه ها باعث شده که بیمارستان‌ها نتوانند به موقع بدهی هایشان به شرکت های تولید یا وارد کننده تجهیزات مزشکی بپردازند یا در پرداخت حقوق پزشکان و جراحان دچار دیرکرد های قابل ملاحظه ای شوند که با وجود صبوری پزشکان، تاخیر در تامین تجهیزات مورد نیاز جراحی به ویژه در حوزه ارتوپدی می تواند آسیب های  بیماران نیازمند به جراحی را بیشتر کند و منجر به طولانی تر شدن طول درمان شود. 

وی با بیان اینکه پرداخت دیر هنگام بدهی بیمه ها به مراکز درمانی آنهم با تاخیرهای قابل ملاحظه همانند نوش دارویی پس از مرگ سهراب است، اظهار داشت: این وضعیت هر روز شرایط بیمارستانها را از نظر تامین به موقع تجهیزات جراحی مورد نظر به ویژه در حوزه ارتوپدی بیشتر کرده است. 

رحیمی افزود: حتی در بیشتر موارد این موضوع منجر به طولانی تر شدن صف بیماران نیازمند به جراحی های فوق تخصصی ارتوپدی شده، وضعیتی که شرایط را برای بیمارستانهای خصوصی سخت از مراکر درمانی دانشگاهی کرده است.
برچسب ها: ارتوپدی ، بیمه ، جراحی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: