کد خبر: ۱۲۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 04
رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و از چهره های ماندگار ایران تاکید کرد که خدمت به مردم باید ارزشی، بدون چشم‌داشت شخصی و با تعهد صرف و تخصص همراه باشد.

شفا آنلاین:پروفسور مجید سمیعی که روز جمعه در آیین گشایش نخستین مرکز بین المللی علوم و تحقیقات مغز و اعصاب تحت مدیریت و نظارت خود در شهر پکن سخن می گفت، اظهار داشت: برای خدمت به جامعه باید بی منت بود، ایده‌های عالی داشت و همواره به ارزش کار بیش از مسائل مادی توجه کرد.
 به گزارش شفا آنلاین،وی افتتاح مرکز علوم مغز و اعصاب در شهر پکن را مهم دانست و گفت که انسان های بزرگی در این کار دست داشته اند و چین هم کشور بزرگی است که تاریخ، تمدن دیرینه و شکوفا با منابع انسانی فراوان دارد.
رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب همچنین یادآور شد که از سه دهه قبل به تدریج همکاری ها با چین را در این زمینه گسترش داده و در آن زمان اقدام به برگزاری دوره مغز و اعصاب در این کشور نموده است.
وی یادآور شد که در این مدت 200 دانشجو از ابتدای شروع به کار، دوره های تخصصی را فرا گرفته اند و سال 2002 نیز موضوع ایجاد این مرکز تحقیقاتی و تخصصی در شهر پکن مطرح شد.
پروفسور سمیعی افزود: سال ها در شهر هانوفر آلمان در این اندیشه بوده که فعالیت هایش را جهانی کند و در واقع وحدتی بین همه موسسات مغز و اعصاب دنیا ایجاد شود و آن ایده اکنون در حال شکل گیری و اجراست.
چهره ماندگار ایران ادامه داد: تلاش بر این بوده که چینی ها هم از این مراکز بهره مند شوند و به دنبال آن در سال 2002 میلادی مذاکراتی بسیار جدی با مسئولان و مقامات این کشور صورت گرفت و بعد از دو سال گفت وگوها به نتیجه رسید و اینجانب متولی ایجاد این مرکز شدم و در زمینه طراحی و ساخت آن با چین همکاری نزدیک داشته ام.
رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب افزود: با تلاش های صورت گرفته بسیاری از دانشمندان و متخصصان امور علوم مغز و اعصاب از کشورهای مختلف برای ایجاد این مرکز در چین همکاری کرده اند و بیمارستان «شوان وو» نیز در این زمینه نقشی بسیار کلیدی داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد که دانشمندان و دانشجویان کشور چین بتوانند بهترین بهره را از این مرکز ببرند و در واقع از این مرکز به عنوان مغزی استفاده شود که همه فرامین را به دیگر بخش ها تزریق می کند.
پروفسور سمیعی همچنین با قرائت پیام تبریک «گرهارد شرودر» صدر اعظم سابق آلمان در خصوص گشایش این مرکز، از حضور شرکت کنندگان، میهمانان، مقام های مسئول و علی اصغر خاجی سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در این مراسم قدردانی کرد.
گفتنی است، این مرکز که با ابتکار چهره ماندگار ایران راه اندازی شده قرار است فعالیت آن نیز تحت نظارت و مدیریت مستقیم پروفسور «مجید سمیعی» باشد.
«جا گو گوانگ» رئیس مرکز تخصصی مغز و اعصاب چین نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، گفت: بر این باورم که راه اندازی این مرکز تحولی شگرف در این بخش در کشور چین ایجاد خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: احداث این مرکز تحت مدیریت و نظارت پروفسور سمیعی یک تحول و پیشرفت بسیار عظیم در پیشبرد این علوم محسوب می شود و طبیعتا بیماران و کسانی که به هر شکل با این مقوله در ارتباط هستند از جمله جامعه پزشکی از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
او گفت که راه‌اندازی این مرکز تحول چشمگیری در خدمات آموزشی و تحقیقاتی حوزه علوم مغز و اعصاب خواهد داشت و کشور چین در زمینه درمان‌های پیشرفته جراحی مغز و اعصاب، در دنیا خواهد درخشید.
گفتنی است، قبل از شروع مراسم گشایش این مرکز، نمایشگاهی از تلاش ها و خدمات ارزنده پروفسور سمیعی در طول سالهای گذشته در معرض دید عموم گذاشته شد.
همچنین امروز اعلام شد که در این مرکز که دارای 500 تخت و 14 اتاق عمل می باشد، به 100 دانشجوی بین المللی در طول یک سال آموزش های لازم در خصوص علوم تحقیقاتی و درمانی مغز و اعصاب داده می شود.
قرار است این مرکز در کنار خدمات تحقیقاتی و آموزشی در علوم مغز و اعصاب، ‌درمان های پیشرفته در این زمینه را نیز انجام دهد که گامی بزرگ برای کشور چین در دنیا خواهد بود که آن را مدیون این استاد و پزشک متبحر ایرانی است.
رئیس ایرانی فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب از دیرباز با جامعه پزشکی چین در ارتباط بود و خدمات او آنقدر گرانقدر بوده که در سال 2007 میلادی دولت چین رسما جایزه دوستی چین را که معتبرترین جایزه مختص خارجیانی است که خدمات مهمی برای چین انجام داده اند، به وی اعطا کرد.
این در حالیست که سال 1394 نیز به ‌پاس خدمات ارزنده علمی پروفسور سمیعی به جمهوری خلق چین، نشان شهروندی کلان‌شهر «شن جن» به وی اعطا شد.
همچنین در فروردین همین سال در مراسمی که با حضور مقامات رسمی، شورای شهر و شهردار شهر شن جن، نمایندگان مجلس و رئیس انجمن علمی جراحی مغز و اعصاب کشور چین در شهرداری این شهر برگزار شد، قرارداد همکاری‌های علمی پروفسور سمیعی و مرکز بین‌المللی مغز و اعصاب هانوفر آلمان با کشور چین به امضا رسید.
خدمات علمی پروفسور سمیعی به کشور 1.4 میلیارد نفری چین، بالغ‌ بر سه دهه در جریان بوده و جراحان مغز و اعصاب به نام این کشور در دوره‌های مختلفی، افتخار شاگردی و همکاری با وی را داشته‌اند و دانشگاه‌های چین از جمله «Capital Medical University of Beijing»، پروفسور سمیعی را به‌ عنوان استاد دانشگاه خود انتخاب کرده‌اند.
برچسب ها: مرکز ، اعصاب ، جراحان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: