کد خبر: ۱۲۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 03
رئیس سابق انجمن رادیولوژی ایران، معتقد است که وزارت بهداشت اراده ای برای ادامه تحصیل رادیولوژیست های کشور ندارد.

شفا آنلاین:دکتر عبدالرسول صداقت در سمینار دو روزه بررسی سونوگرافیک آنومالی های جنین به مناسبت روز جهانی رادیولوژی، گفت: وزارت بهداشت عزم جدی برای  ‌ادامه تحصیل متخصصان رادیولوژی در مقطع «فوق تخصص» ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،رئیس شورای سیاست گذاری انجمن رادیولوژی ایران، ایجاد زمینه ادامه تحصیل برای متخصصان رادیولوژی را از مهم ترین مطالبه رادیولوژیست ها دانست و افزود: معاونت آموزشی وزارت بهداشت طی سال های اخیر در زمینه رشد علم رادیولوژی کم کاری کرده است به گونه ای که برای بسیاری از رشته های پزشکی زمینه ادامه تحصیل در مقطع فوق تخصص و دکتری را ایجاد کرده اما به رشته رادیولوژی نهایت بی توجهی را داشته است.

وی افزود: دستیاران پزشکی که وارد رشته رادیولوژی می شوند تنها می توانند تا مقطع تخصص ادامه تحصیل بدهند و بجز ۱-۲ رشته، هنوز زمینه فعالیتی برای مقطع فوق تخصص برای آنها تعریف نشده است.

این متخصص رادیولوژی با بیان اینکه اعضای هیئت علمی و انجمن علمی رادیولوژی بارها پیگیر ایجاد زمینه ادامه تحصیل رادیولوژیست ها بوده اند، اظهار کرد: متاسفانه وزارت بهداشت نسبت به این خواسته جامعه علمی کشور بی توجه است.

صداقت با عنوان این مطلب که ۶ تا ۸ رشته فوق تخصصی برای رادیولوژی وجود دارد، یاد آور شد: حدود ۵ تا ۶ دانشگاه مادر در کشور وجود دارد که می توانند سالانه ۲ نفر را برای ادامه تحصیل در یک رشته فوق تخصصی به خارج از ایران اعزام کنند و چون تحصیل در دوره فوق تخصصی رادیولوژی یک تا دو سال به طول می انجامد ظرف مدت دو سال می توانیم ۶ رشته فوق تخصصی را در ۶ دانشگاه مرجع کشور داشته باشیم.

برچسب ها: رادیولوژی ، سیاست ، انجمن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: