کد خبر: ۱۲۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 04
پزشکان و بیماران هر دو باید در هنگام تصمیم‌گیری برای غربال‌گری از نظر سرطان پستان یا پروستات، امید به زندگی را مد نظر داشته باشند.
شفا آنلاین: مطالعه جدیدی می‌گوید که بسیاری از افراد مسن امریکایی بی‌جهت تحت غربال‌گری از نظر سرطان پروستات و پستان قرار می‌گیرند. این امر ممکن است به درمان‌هایی بی‌انجامد که آنها نیاز ندارند.
محققان اضافه کردند که این روش جز این ممکن است سالانه ۱.۲ میلیارد دلار خرج روی دست نظام سلامت امریکا بگذارد.

به گزارش شفا آنلاین و به نقل از WebMD،مطالعه نشان داد که حدود ۱۶ درصد افراد ۶۵ سال به بالا از نظر سرطان پروستات یا پستان مورد غربال‌گری قرار می‌گیرند، حتی با این وجود که ممکن است کمتر از ۱۰ سال عمر کنند. امید به زندگی ۱۰ ساله یکی از عوامل تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری جهت غربال‌گری است. به گفته محققان، توصیه گایدلاین‌ها علیه غربال‌گری جهت این سرطان‌ها در افرادی با امید به زندگی کمتر از ۱۰ سال است.


محقق راهبر، دکتر فیراس عبدالله، گفت: «پزشکان و بیماران هر دو باید در هنگام تصمیم‌گیری برای غربال‌گری از نظر سرطان پستان یا پروستات، امید به زندگی را مد نظر داشته باشند. البته یکی از مشکلات در این زمینه آن است که روش آسان و دقیقی برای محاسبه امید به زندگی وجود ندارد تا به کمک پزشکان بیاید. به علاوه، پزشکانی که سرشان شلوغ است در توضیح دادن مفهوم امید به زندگی و اینکه چرا غربال‌گری برای افراد خاصی توصیه نمی‌شود، به مشکل می‌خورند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: