طبق گزارش یک
نظرسنجی مشخص شده است که هشتاد درصد از کارمندان بخشی از کارشان را در خانه
انجام میدهند. این پژوهش دریافته است که ۶۸ درصد از مردم قبل از ساعت ۸
صبح ایمیلهایشان را میخوانند.
در زیر دلایلی را بیان میکنیم تا متوجه شوید چرا نباید امور باقی مانده کاری را به منزل بیاورید.
1. کارمندان مشکلات بزرگی را وارد منزل میکنند.
در مصاحبهای که مجله تایم با الکساندر تروتمن، مدیر شرکت فورد ترتیب داده بود، اینگونه عنوان شد که:
«با
افزایش سرعت و حجم کار نمیتوان کارایی را هم افزایش داد… در ابتدا همه از
پول بیشتر لذت میبریم، اما به مرور زمان خستگی، فشار کاری و استرس بر
انسان غلبه خواهد کرد.»
آوردن کارهای باقی مانده به خانه به این
معناست که دیگر اعضای خانواده ناچار به تحمل استرس و فشار کاری شما در کنار
امور شخصی و خانوادگی خواهند بود.
2. این کار باعث افزایش احتمال افسردگی میشود
بر
اساس یک پژوهش، کارمندانی که بیش از یازده ساعت در روز کار میکنند، در
معرض ابتلا به افسردگی هستند. در واقع رابطه مستقیمی بین اضافهکاری و
آوردن باقی کارها به خانه و ابتلا به افسردگی وجود دارد.
3. این موضوع باعث اختلال عملکرد کاری میشود
بر
اساس یک گزارش، ۵۰ درصد از کارمندان با این موضوع موافق هستند که آوردن
کارهای باقی مانده به خانه با امور و وظایف خانوادگی تداخل میکند. با این
آمار مشخص شده است که استرس شغلی با استرس خانوادگی برابری میکند و این
استرسها روی عملکرد کاری فرد تاثیر میگذارد و استرس او در محیط
کارش را افزایش میدهد.
4. این موضوع باعث توقف در بهبود فیزیولوژیک و ذهنی انسان میشود
خانه
به معنای مکانیست که انسان دوباره و پس از استرسهای ناشی از فشار کاری
شارژ شده و بهبود یابد. میتوانید با به خانه رفتن و استراحتدادن به ذهن و
بدن خود انرژی کافی را به خودتان هدیه دهید. با این حال بسیاری از افراد
خود را از این موهبت محروم میسازند.
5. رابطه نامتعادلی میان کار و زندگی شخصی ایجاد میشود
اگرچه
شما تلاش میکنید تا آنچه را خانوادهتان نیاز دارد تهیه کنید و در
اختیار آن قرار دهید، اما از سوی دیگر دارید توجهی را که افراد خانوادهتان
شایسته آن هستند، از ایشان دریغ میکنید. افراد موفق میدانند که چطور
باید کار و زندگی شخصی را متعادل سازند تا بهترین نتیجه را از هردوی آنها
به دست آورند.
6. این کار مانع تمرکز شما میشود
یکی
از عوامل مهم برای انجام دادن کارها تمرکز است. حفظ تمرکز خود نشاندهنده
اولویتبندی و ارزشگذاری شما برای زندگی شخصی و فضای کاری شماست. حفظ
تمرکز و اهمیتدادن به آن باعث قدرتمندی بینش، تمرکز و دقت شما خواهد شد.
7. این موضوع عزت نفسی برای شما ایجاد نخواهد کرد
بیایید
با این موضوع روبرو شویم. همه ما نیازمند احترام و ارزش شخصی هستیم.
شاید این همان چیزی باشد که خانه و خانواده به ما هدیه میدهد. خانه به ما
کمک میکند تا هویت و ارزشهای شخصی خود را بازیابیم. با حضور در خانه و
ترک محل کار (و کارهای باقی مانده) اعتماد به نفس خود را افزایش میدهیم و
مسوولیت زندگی مان را به عهده میگیریم.
8. این موضوع ما را از تغذیه و خواب درست و کافی دور میکند
حواسپرتی
ناشی از آوردن کار باقی مانده به خانه میتواند به کیفیت خواب و تغذیه ما
صدمه بزند. خوابیدن و غذا خوردن صحیح تاثیر جوانکننده و سلامت بخشی بر
بدنهای ما دارد. شما با گذاشتن بقیه کارهایتان در اداره، روی سلامت شخصی
خود متمرکز میشوید و بهترین استفاده را از زمانی که در خانه میگذرانید،
میکنید.
9. منجر به رابطه بهتری بین شما و کارفرمایتان نخواهد شد
چه
شرکت متعلق به شما باشد و چه شما یک کارمند باشید، باید بدانید که ارتباطی
با کار یا با کارفرما دارید. اما این ارتباط مرزهایی دارد. و روابط بر
اساس درک حد و مرزها ایجاد میشوند. کسب بهترین نتیجه از کسب و کارتان یا
ارائه بهترین کار خود به کارفرما نیازمند این است که هیچگاه از مرزهای
کاری خارج نشوید.