کد خبر: ۱۲۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 01
پزشکان و کارکنان امور بهداشتی و درمانی امروز (سه شنبه) انتظار دارند پاسخی از نهادهای ذیربط درباره درخواست خود دریافت کنند و در غیر این صورت اعتصاب گسترده ای با حضور حدود 100هزار پزشک و کارکنان امور درمانی و پزشکی در مقابل پارلمان برگزار خواهند کرد'.
شفا آنلاین>سلامت>بیش از 82 هزار پزشک و کارکنان امور درمانی و بهداشتی در رومانی در اعتراض به شرایط نامناسب کاری و حقوق پایین دست از کار کشیدند و هشدار دادند که اگر به خواسته های آنها پاسخ داده نشود، به اعتصاب خود ادامه می هند.

به گزارش شفا آنلاین،روزنامه های صبح امروز (سه شنبه) صربستان گزارش دادند: فدراسیون کارکنان درمان و بهداشت رومانی (سانیتاس) برگزارکننده اعتصاب عمومی پزشکان در بخارست، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در این اعتصاب، بیش از 82 هزار پزشک و کارکنان امور بهداشتی و درمانی، که خواهان بهبودی وضع کاری و افزایش حقوق خود هستند، شرکت دارند.
این روزنامه افزودند: 'ماریوس سپی' قائم مقام رئیس فدراسیون کارکنانی درمانی و بهداشتی رومانی در جمع خبرنگاران گفت، یک سوم از پزشکان به فعالیت خود در ارائه خدمات فوریت های پزشکی به بیماران ادامه دادند و در اعتصاب شرکت نداشتند.
وی هشدار داد 'پزشکان و کارکنان امور بهداشتی و درمانی امروز (سه شنبه) انتظار دارند پاسخی از نهادهای ذیربط درباره درخواست خود دریافت کنند و در غیر این صورت اعتصاب گسترده ای با حضور حدود 100هزار پزشک و کارکنان امور درمانی و پزشکی در مقابل پارلمان برگزار خواهند کرد'.
این اعتصاب از دیروز (دوشنبه) آغاز شد.
رسانه های جمعی رومانی گزارش دادند که مذاکرات انجمن پزشکان و خدمات بهداشتی و درمانی نتیجه ای نداشته است.
رومانی که تا سال 1989 جزو بلوک شوروی سابق به شمار می رفت، به رغم پیوستن به اتحادیه اروپا در سال 2007 هنوز نتوانسته است به استانداردهای مطلوب دست یابد و به همین دلیل مردم این کشور از وضع رفاهی و اقتصادی مطلوبی برخودار نیستند.
برچسب ها: اعتصاب ، درمان ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: