کد خبر: ۱۲۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 31
در حالت نیمه‌درازکش، نفس کاملاً عمیق بکشید و ریه‌های خود را از هوا پر کنید، به‌مدت 5ثانیه نفس خود را حبس کرده، سپس آرام آرام، طی حدود 10ثانیه نفس را بیرون دهید.

شفا آنلاین>سلامت>یک کارشناس طب سنتی دستور تنفس طبی برای بهبود عملکرد مغزی از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین، سید جواد علوی درباره دستور تنفس طبی برای بهبود عملکرد مغزی, اظهار داشت: افراد با مزاج سرد و خشک به ورزش‌های خفیف مانند پیاده‌روی بپردازند.

به‌گفته وی سفرهای کوتاه به‌خصوص به مناطق مرطوب معتدل بسیار برایشان مفید است، همچنین دستور تنفس طبی را صبح زود و بعد از ظهرها انجام دهند.

این کارشناس طب سنتی افزود: افراد سرد و خشک حدود ساعت 10 شب به رختخواب بروند و حدود 7 تا 6 ساعت استراحت کنند، البته نیم ساعت چرت بعد از ناهار نیز اشکالی ندارد.

علوی بیان داشت: از هوا، محیط و فعالیت‌های افزایش دهنده سردی و خشکی خودداری کنند. برای تقویت عملکرد مغز, اکسیژن رسانی مناسب به مغز مؤثر است.

وی درباره تنفس طبی برای بهبود عملکرد مغزی اضافه کرد: در حالت نیمه‌درازکش، نفس کاملاً عمیق بکشید و ریه‌های خود را از هوا پر کنید، به‌مدت 5ثانیه نفس خود را حبس کرده، سپس آرام آرام، طی حدود 10ثانیه نفس را بیرون دهید.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: حدود یک ثانیه مکث کرده و سپس 10 بار دستور بالا را تکرار کنید, آرامش و احساس نشاط بر فرد چیره خواهد شد. تکرار این دستور در شرایط تنش روزانه و نیز در حالت معمولی به آرامش افراد کمک می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: