کد خبر: ۱۲۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 31
وزیر بهداشت
سید حسن هاشمی بیان کرد:علت این استقبال این است که ایران کشوری قدرتمند و مورد توجه جهانیان است و همه دنیا ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند منطقه ای می‌شناسند و این به علت قدمت تاریخی، هوش، دانش و تلاش ایرانیان است که توقف پذیر نیست و به خصوص بعد از انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی متبلور شده است.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکی پس از دیدار با گرت بورژوا نخست وزیر دولت منطقه فلاندر بلژیک گفت: این دیدارها نتیجه برجام است و بعد از این توافق روند درخواست همکاری با دنیا معکوس شده و بیش از ما، کشورهای دیگر درخواست همکاری و سرمایه گذاری در ایران دارند.

به گزارش شفاآنلاین،سید حسن هاشمی امروز دوشنبه پس از دیدار با گرت بورژوا نخست وزیر دولت منطقه اقتصادی فلاندر بلژیک در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش خبرنگار گفت: بدون تعصب باید بگویم که این دیدارها نتیجه توافق با دنیا و برجام است و روند تعاملات بین المللی ایران نه تنها با دوسال پیش حتی با یکسال پیش هم قابل مقایسه نیست.
وی افزود: قبل از برجام نه تنها با کشورهای اروپایی و نزدیک بلکه حتی با کشورهای بسیار دور که فاصله زیادی با ایران دارند نیز امکان ایجاد رابطه و تعامل نداشتیم و به این راحتی نبود که یک هیئت اقتصادی از کشورهای اروپایی به ایران بیایند و برای سرمایه گذاری در ایران مذاکره کنند.
وزیر بهداشت اضافه کرد: اکنون بیش از آنکه تلاشی از طرف ایران برای برگزاری چنین مذاکراتی باشد، استقبال از طرف های خارجی برای برقراری ارتباط با ایران دیده می شود و روند معکوس شده است.
وی گفت: علت این استقبال این است که ایران کشوری قدرتمند و مورد توجه جهانیان است و همه دنیا ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند منطقه ای می‌شناسند و این به علت قدمت تاریخی، هوش، دانش و تلاش ایرانیان است که توقف پذیر نیست و به خصوص بعد از انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی متبلور شده است.
وی در پاسخ به سئوال که این تعاملات چه تغییری در خدمات سلامت در ایران ایجاد کرده است، گفت: تغییر یک شبه، یک ماهه و حتی یک ساله به وجود نمی آید، مهم روندی است که شروع شده و رو به ارتقا است.
وی افزود: به عنوان مثال همین گروه بل‍ژیکی که امروز به وزارت بهداشت آمدند و برای سرمایه گذاری مذاکره کردند، مدتها طول می کشد تا زمینه سرمایه گذاری را در ایران پیدا کنند، به شریک ایرانی خود اعتماد کنند و این همکاری ها به تولید محصول یا خدمت منتهی شود و الان و به این زودی نمی توان نتیجه ملموسی از مذاکرات اعلام کرد.
وزیر بهداشت گفت: مهم این است که سرمایه‌گذاران خارجی باور کنند که فرصت سرمایه گذاری ایمن و سودآور در ایران هست و شرایط و اولویت های ایران را برای سرمایه گذاری بپذیرند.
هاشمی ادامه داد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران فرصت جدیدی برای بخش خصوصی ایران است و امیدوارم بخش خصوصی ایران از این فرصت به خوبی استفاده کند و زمینه اشتغال،تولید ثروت و کاهش وابستگی در کشور بیش از گذشته فراهم شود و اینها همان اقتصاد مقاومتی در کشور است.
وی گفت: بلژیکی‌ها سابقه زیادی در ایران دارند و از حدود دو قرن بیش در زمینه هایی وارد شدند که امروز در آ‌ن حوزه ها خودکفا هستیم، ایجاد خدمات حمل و نقل ریلی، پست، مالیات و ایجاد کارخانه های قند از ثمرات حضور بل‍ژیکی ها در ایران است.
وزیر بهداشت افزود: امروز ایران در بسیاری از حوزه های فنی و تخصصی پیشرفت کرده است اما در حوزه سلامت با توجه به اینکه بلژیک از جمله کشورهای سرآمد اروپا در تولید تکنولو‍ژی های سلامت است، زمینه همکاری و سرمایه گذاری مشترک با شرکتها و متخصصان ایرانی وجود دارد.
هاشمی گفت: همکاری با طرف بلژیکی به معنای توسعه واردات نیست بلکه در مسیر انتقال دانش و همکاری های علمی، فنی، دانشگاهی، تحقیقاتی و سرمایه گذاری های مشترک در حوزه ساخت بیمارستان، تولید تجهیزات پزشکی و توسعه خدمات الکترونیک سلامت است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: